/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Min Opel Zafira kan ikke låse op eller i
Fra : Juppen
Vist : 2354 gange
20 point
Dato : 18-09-10 13:38

Hej
Vi har problemer med vores Opel Zafira årgang 2006
Til tider vil den ikke starte den klikker bare rundt og nu vil den så ikke låse overhovedet med nøglen, kun ved at dreje den rundt. Problemet er den låser ikke bagerummet op, så det er helt låst af nu. Det der er mest underligt er at den låse mekanisme vi har inde i bilen, heller ikke virker mere, som om hele central låse systemet er slået fra.
Har både tjekket batteri og sikringer, men der er intet galt.
Er der nogen der ved hvad der kan være galt?
Mange hilsner
Jesper

Kommentar
Fra : morten75

Dato : 18-09-10 16:02

De to ting er ikke sikkert de hænger sammen, hvis den bare klikker når i starter er det nok fordi starteren er ved at være slidt, og når den ikke låser dørene op kan det enten være låsen i døren der ikke virker eller en ledning er knækket til centrallåse systemet. hvis du ikke kan kan aktivere låsene inde fra knappen i bilen er det nok centrallåse styreenheden som skal skiftes.

Kommentar
Fra : Juppen

Dato : 18-09-10 17:58

Starteren er næsten lige blevet skiftet i april, så det kan næsten ikke passe.
Hvordan kan der knække en ledning, når der ikke er nogen der har pillet ved bilen?

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 20 point
Dato : 18-09-10 18:48

En starter der engang imellem klikker, når den skal bestille noget, og bøvl med bilens central låsesystem hmmmm.... Er dit batteri og generator i topform ? Hvis bilen konstant kører rundt med et halvfladt batteri, kan det sagtens spille ind. Dårlig eller manglende stelforbindelse er en klassiker.
Start med, at få opladet batteriet helt. Rens polerne, og giv dem lidt kobberfedt eller syrefri vaseline inden monteringen. Hvis den stadig klikker, kan du prøve, at sætte et kraftigt startkabel mellem batteriets minuspol og et sted på motoren. Hvis den starter af det, er det helt sikkert dårlig eller manglende stelforbindelse. Test så også lige det drilske låsesystem og se, om det afhjælper noget der.
God jagt.....

Godkendelse af svar
Fra : Juppen

Dato : 18-09-10 20:09

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 19-09-10 00:53

Selv tak