/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Backup af dokumenter, billeder osv
Fra : Marc88
Vist : 659 gange
50 point
Dato : 18-09-10 13:37

Hej alle,

Jeg sidder her og skal redde nogle dokumenter fra min gamle 2,5" IDE harddisk.

Jeg har selv udstyret til det. Jeg har USB 2.0 to IDE & SATA adapter og har før fået det til at virke.

Men med denne harddisk registrerer min "sunde" pc den i diskhåndtering, men den kan ikke initialiseres og jeg kan ikke få adgang til den.

Ved i kloge hoveder noget?
Er der en software som er bedre til at lave backup med elleR?

Mvh Marc

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-09-10 18:06

Citat
Men med denne harddisk registrerer min "sunde" pc den i diskhåndtering, men den kan ikke initialiseres og jeg kan ikke få adgang til den.

Mener du dermed, at du kan se et drev-bogstav for disken, men ikke kan se egenskaber / indhold på disken?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-09-10 21:56

Med det kabel du sætter på denne externe harddisk, så skal du sætte disken til at være et MASTER-DRIVE, før du vil kunne bruge det!

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 20-09-10 20:07

IBM: Nej kan ikke se noget som helst, andet end at der bliver registreret en disk.

Severino: Mener du at jeg skal sætte en jumper på ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-10 14:19

Måske, alt efter diskens konstruktion, men den skal i hvert fald optræde som MASTER!

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 21-09-10 14:22

Okay.. Det må jeg prøve. Skal bare lige skaffe en jumper.

Det skal lige siges, at grunden til at jeg skal kunne se den via USB er, at disken ikke længere er bootable.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 23-09-10 10:45

Hvis du ikke længere kan se bootsektoren, så har du lidt af et problem. Den fortæller vel ikke dig at den evt. er gået over i RAW-format???

Prøv http://programmer.downloadcentral.dk/?SecuniaPSI/PrivatlivOnline/Internet/2029 og hente dette program, som så kan hente de filer ud som du ønsker.
Jeg har tidligere beskrevet dette program her på KANDU, som et tips. http://www.kandu.dk/Tip20722.aspx

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-09-10 10:54

Her er den rigtige http://www.piriform.com/recuva
Men det andet program Secunia.psi er et program, som hjælper dig med at holde alle dine programmer i god stand (opdateret), så det er heller ikke uden evner, så prøv det, og du vil sikkert opdage, hvor godt du er opdateret!

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 25-09-10 18:12

Tusinde tak for svaret :)
Jeg prøver det.

Godkendelse af svar
Fra : Marc88

Dato : 25-09-10 18:13

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-09-10 19:02

Husk ALTID at fjerne et USB drev med sikker fjernelse, ellers kan det gå helt grueligt galt.

http://allwaysync.com/download/allwaysync-10-4-0.exe
http://www.latshawsystems.com/downloads/FileSynchronizer.exe

Her er nogle programmer, som kan skabe et syncront kopi af filer og mapper. Jeg bruger selv den nederste, og er glad for det, dadet spare mig for en masse tid. Den finder selv ud af, om der er kopier i forvejen.