/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hente data fra en harddisk låst med XP
Fra : Zeusen
Vist : 1946 gange
103 point
Dato : 18-09-10 12:23

Hej

Jeg har en harddisk der tidligere var installeret i en XP PC. Dengang harddisken
var monteret i den gamle PC var der kode på XP.

Jeg vil nu gerne kunne overføre mine data til min nye PC med Windows 7.
Harddisken er sat til min nye PC via en ekstern harddisk hub.

Når jeg forsøger at overføre en fil kommer der et vindue med følgende meddelelse:

"du skal have administrator rettigheder for at kopiere denne fil"

Jeg har forsøgt mig med at højreklippe på folderen som jeg skal kopiere fra og vælge "egenskaber" og fanebladet "sikkerhed".

Problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad der skal til for at overtage administratorrettighederne.

Jeg er rimelig sikke på det godt kan lade sig gøre da det tidligere er lykkedes mig at overføre min kones dokumenter fra samme HD.

Håber der er et geni som kan hjælpe for jeg vil rigtig gerne have adgang til filerne.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-09-10 12:40

Og kører du med Win 7 nu. ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-09-10 12:42

Ja det stor der jo i forvejen.

Normalt kommer win 7 med en advarsel om at man skal have administrator rettigheder. Er det ikke muligt at klikke på ok i boksen der kommer op, for at få disse rettigheder

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 18-09-10 12:54

Hvis du kender en der har, eller selv vil hente et linux Ubuntu styresystem, så bypasser ubuntu alt der der password bøvl som windows laver

-Har hørt at politiet bruger den metode til konfiskerede pc'ere

Længe leve Mikro Blød..

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 113 point
Dato : 18-09-10 13:17
Kommentar
Fra : Zeusen

Dato : 18-09-10 16:35

Det virkede...............super tak for det. Nu mangler jeg bare at finde mine kontakt personer fra outlook på den gamle HD.........nogen gode råd til det ????

Godkendelse af svar
Fra : Zeusen

Dato : 18-09-10 16:36

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-09-10 17:07

Velbekommmen

Mener de er i en fil der hedder outlook.pst, søg efter en fil der ender på .pst