/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Klam lys? clap on, clap off HJÆLP?
Fra : Gigli-Chico
Vist : 1720 gange
40 point
Dato : 18-09-10 01:23

Hej.

Som alle nok har set i film (specielt amerikanske) er der i nogle scener lys der kan tænde ved klap, f.eks. i en luksus suite osv.

Når jeg kommer ind af min hoveddør skal jeg gå langt for at tænde lyset så det ville være kanon hvis jeg kunne finde sådan en. Jeg så engang en gadgets.dk men det er flere år siden og den har de ikke mere

-Gerne links til butikker
-Og gerne til en fornuftig pris

TAK :) :)

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 18-09-10 02:14

eller en anden billig eller nem løsning. måske fjernebetjening eller noget? :S

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-09-10 02:38

Jeg ved ikke hvor man får sådan en men du kunne måske bruge en bevægelsesfølson sensor. De fås i byggemarked og mon ikke det er nok flot at åbne døren for at tænde lyset. Men kan være det er irriterende hvis det også tænder når det er lyst i forvejen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-09-10 03:04
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-09-10 03:24
Kommentar
Fra : Nursie

Dato : 18-09-10 06:10

Man kan altså få en censor, som tænder lyser når det bliver møkt

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 18-09-10 11:51

Mange tak for svarende men jeg vil gerne se om der er andre muligheder en en med bevægelses sensor. Så skal man jo bevæge sig hele tiden for de bliver tændt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-09-10 12:29

http://www.elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=13166

Jeg fandt ovenstående, men ved ikke om det er godt eller skidt

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 18-09-10 14:15

Hej smuller54. Den har jeg selv kigget på, men jeg har ikke de ting man skal bruge til at samle sådan en selv. Men ellers tak.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-09-10 14:43

Citat
Hej smuller54. Den har jeg selv kigget på, men jeg har ikke de ting man skal bruge til at samle sådan en selv. Men ellers tak.

nej det tænkte jeg nok, men i alle de link der er til lydstyret kontakt, er det denne der dukker op- også fra amerikanske firmaer.

Jeg tænker også at det ville være en elektriker der skal installere det, hvis det var i mit tilfælde.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-09-10 19:55

Det er ganske enkelt med en bevægelsessensor - når jeg lister mig om hjørnet for at gå ind - tænder gårdlampen, det er da nemmere end både klap og fjernbetjening m.v .
Når jeg er vel inde, slukker lampen automatisk.
I Aldi har de lampe med sensor: http://www.aldi.dk/OFFER_DK_SA/OFFER_38/OFF10.SHTML.
En sådan overvejer jeg lige nu, at sætte op ved garagen!

Skal det være fjernbetjent http://www.esylux.com/dk/dk/produkte/katalog/product_group.php?group_id=Node%group4860466758764&lang=dk

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 19-09-10 11:19

Problemet er ikke udenfor.. Det er indenfor.
Jeg vil meget gerne prøve at finde en clapper. eller noget lign.

Annuller spørgsmålet
Fra : Gigli-Chico

Dato : 29-09-10 02:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål