/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
USB pen af mærket Sandisk Cruzer
Fra : Oldboston
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 17-09-10 08:02

Jeg havde brug for en USB-pen og valgte en Sandisk Cruzer USB-pen. Det skulle jeg måske ikke have gjort, for den kan en masse ting, som jeg ikke har brug for og som nedsætter hastigheden på min PC.

Cruzer indeholder noget, der kaldes Launch og desuden er der forudinstalleret forskellige mapper til musik, fotos m. v. Jeg aner ikke hvad Launch er, men der står på engelsk en tekst om, at den vil slette alle filer, så den holder jeg mig fra. Men upraktisk og langsom er den,

Findes der ikke enten (1) en måde at slette alle forudinstallerede programmer og opdelinger i Cruzer, då den bliver som en ganske almindelig USB-pen, eller (2) en brugsanvisning på dansk, der kan overbevise mig om, at det er et godt køb, der kan bruges til noget nyttigt. Men især (3) kan hjælpe mig til at få den normale hastighed tilbage på min PC (mærket Acer), sselv om Cruzer er sat i stikket?

På forhånd tak for eventuelle svar.
Oldboston

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-09-10 08:08

Hvis du ikke har brug for det skidt, så formatere du bare pennen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-10 09:30

HP USB Disk Storage Format Tool kan muligvis slette alt det (for dig) unødvendige.

http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,64963-order,4-page,1/download.html

Det er et lille stærkt formateringsværktøj (skal køres som administrator i Vista og win 7)

Eller fra stifinder (wintast + e) h-klik på din flytbare disk og formater.

Eller fra diskhåndtering > h-klik på computer > administration > diskhåndtering > slet og så opret partition > og så formatere.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-10 10:29

Købte selv en Sandisk Cruzer pen, og syntes også et alt det forudinstallerede var irriterende!

Så bare sæt den i din PC, find din USB pind i Stifinder, Højreklik på den og vælg formater!

Nu er din USB pen helt 'ren' og uden alt det overflødige, men husk at du sletter det der er på pennen når den formatteres - Kopier dine ting over på din PC, og tilbage igen efter formatteringen!

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 17-09-10 17:51

Tak for svaret dogvillestar. Det virkede!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 17-09-10 17:53

Selv tak -