/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Brug af sikkerhedssele i traktor
Fra : jtlaursen
Vist : 3246 gange
100 point
Dato : 16-09-10 11:42

Hvornår skal man det?

Altid?
Altid hvis der er en monteret?
Frivilligt?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-09-10 12:25

Ring til politiet, de kender loven og kan helt sikkert svare korrekt på dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 16-09-10 12:54

@granner01. Men det kan man jo svare til alle spørgsmål; ring til, elektrikeren, tømren, historikeren, lægen, gartneren, filisoffen, bankmanden osv osv. Også bliver forummer som Kandu jo ganske overflødige

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-09-10 14:19

Ellers skal du pløje politivedtægten igennem, jeg fandt det selv men synes det er synd at du skulle læse alt det når jeg trods lang læsning ikke fandt løsningen på dit spørgsmål. Det står nok i en bekendtgørelse til politivedtægten, men dem er der rigtig mange af.

Derfor er det enklere at ringe til politiet.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 16-09-10 14:26

Tak for indsatsen.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-10 15:06

Det skal man ikke, for i henhold til detailforskrifter for motorkøretøjer, skal traktorer ikke være udstyret med sikkerhedssele.

Det eneste krav er, at såfremt der er passagersæde i en traktor, skal der være indrettet så passageren kan holde sig fast

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 16-09-10 15:18

Det er frivviligt, men klogt især på landevejen og såvidt også i marken, hvis du vælter.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-10 15:48

Der er ingen krav om sikkerheds sele i traktorer og du skal heller ikke benytte selen selvom der måske er en monteret, men du må gerne bruge sele hvis du har lyst

Kommentar
Fra : anderswitt

Dato : 16-09-10 19:19

det vilde være en fantastisk godt hvis du bruger selen på landevejen hvis den er monteret og i marken sker der nok ikke så meget. men brug nu den skide sele for ellers var der ikke nogle kandu.dk hvis alle havde slået sig ihjel uden sele

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 17-09-10 21:42

Citat
Altid?
Altid hvis der er en monteret?
Frivilligt?

hvis den forefindes _______________BRUG DEN
hvor tit ser/ hører man ikke TÅBER
der vælter på en mark__ også (møjungerne)
med døden/ familie sorg til følge
at man skulle bruge det bare for at man
kører på en landevej = OK
hvem flytter hvem...

det tager UNDER 5 sekunder at tage den på
5 år at gen_optræne___ en grøn(t)sag
men valget er ÅBENTBART DIT

om det SER pænt ud, at FJOLLE rundt med en sele
TÆNK___?

dagens ECKO_
ha en go da

Godkendelse af svar
Fra : jtlaursen

Dato : 21-09-10 15:12

Tak for svaret dova.