/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
eget domæne@domæne.dk på OE6
Fra : jeanettesmor
Vist : 722 gange
500 point
Dato : 15-09-10 17:01

Jeg har et problem, som jeg håber at nogen her på kandu kender løsningen på.

Jeg har egen domæneadresse og det vil jeg gerne bruge i OE. Det går da også fint at modtage på adressen, men jeg kan ikke indstille den til at sende.

Webhotellet, hvor adressen hører hjemme oplyser, at man skal bruge sin internetudbyders smtp-server, i mit tilfælde TDC's. Der er bare det ved det, at det ikke virker - og jeg har virkelig prøvet med alle mulige og umulige indstillinger. TDC's hedder asmtp.mail.dk og serveren kræver godkendelse - det virker upåklageligt på mine TDC-adresser.

Det er ikke særlig smart at skulle logge ind på sit webhotel når man gerne vil sende mails fra egen domæneadresse.

På forhånd tak for gode løsningsforslag.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-09-10 17:29

Formoder du har husket at
Citat
asmtp.mail.dk og serveren kræver godkendelse

sætte din TDC brugernavn og adgangskode ind, samt ændret port nr.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 15-09-10 18:00

Ja, har husket begge dele

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-10 18:20

Citat
sætte din TDC brugernavn og adgangskode ind

Citat
Ja, har husket begge dele

Mon dog ????

Du skal bruge dit brugernummer hos TDC selvom det er fra en ikke TDCadresse du sender...

Husker ikke opsætningen i OE, men i Outlook kan den direkte tasten ind i opsætningen (sammen med POP3 og SMTP)

Så kig lige igen

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 15-09-10 19:27

Har netop skiftet til Yousee og løb ind i samme problem. Det viste sig, at TDC har blokeret for afsenderadresser, som ikke er deres egne. Man skal i stedet bruge SMTP serveren på webhotellet.

http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23474

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 15-09-10 21:41

refi:

når jeg siger at jeg har husket begge dele betyder det, at jeg HAR HUSKET BEGGE DELE!
Ingen nedladenhed, tak.

Moneypenny:

tak for link. Det er hos i123 jeg har mit domæne og jeg har gennemtygget deres anvisninger indtil flere gange. Jeg kan som sagt sagtens sende fra deres server, men det er ikke optimalt at skulle logge derpå hver gang jeg vil sende en mail.

Idéen med eget domæne var, at den adresse ville jeg kunne beholde selvom jeg skulle skifte internetudbyder.

Jeg har et par gange forsøgt at få TDC i tale, men blev træt af ventetiderne - derfor stillede jeg spørgsmålet her.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 500 point
Dato : 16-09-10 08:37

sålænge dit domæne ligger hos i123

skal du gøre som der står her
http://www.i123.dk/support/opsaetning-af-smtp-i-outlook/

se 3. sidste billed samt husk at ændre port nr. til 587 2. sidste billed

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 16-09-10 12:59

Tak for svaret dk.

Jeg har været det hele igennem, faktisk flere gange, i løbet af de sidste nogle måneder, uden at være kommet løsningen nærmere.

Gider ikke rode mere med det, tror at jeg nedlægger domænet når der skal betales næste gang.