/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
For gammel.
Fra : bb1
Vist : 790 gange
300 point
Dato : 14-09-10 22:29

Tonganeseren/ E.B.Berthelsen.
Har her i jagt tråden kastet sig selv op, som værende den eneste, der kan stave og læse rigtigt Dansk. Manden er 68 år gammel, så han skulle måske rette sig lidt efter dette link:

http://www.tv2regionerne.dk/player.aspx?id=564876&r=5

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-09-10 22:44

Citat
kastet sig selv op

Fadme uhyggelig du

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 15-09-10 08:56

Citat
kastet sig selv op

Citat
Fadme uhyggelig du

Jeg ville skrive: fandeme uhyggeligt du
Hvad er så rigtigt ?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-09-10 09:51

Citat
kastet sig selv op

Er det noget med en trampolin??............ eller måske elastikspring???

Mosebaek.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-09-10 11:23

Se netop denne ord stilling er et bevis på forskellighederne i vores danske sprog.
- en person opkaster sig selv til at være noget andet end det han i virkeligheden er..
Man kan erstatte ordet opkaster med gør sig selv til eller man kan skrive Tomben tror, at han er den eneste i hele Danmark, der kan stave, skrive og at det han skriver er det eneste rigtige..

En ting er meget vigtigt og den mangler flere af HYLERNE totalt og det er forståelse, for andre.

Der er forskel på fisk, som manden sagde, da han gik rundt og solgte skrubtusser.......

Tonganeseren/ E.V.Berthelsen er 68 år tidligere lærer på en kristen friskole uden at være seminaruddannet, så han er da så gammel, så han må kende biblen i den fremkommer ordet:
Opkastede sig til mange gange..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-10 17:04

Christa.N... du har ret, hvis man bander...men det er med fuldt overlæg at jeg skriver fadme, for jeg bander nemlig ikke

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 15-09-10 17:08

Det kan jeg ikke sige mig helt fri for...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-09-10 19:24

Jeg bander heller ikke, sku og for fanden er så gamle at de ikke er bandeord men vores gamle sprog. De nye engelske bandeord, dem kender jeg ikke.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 25-10-10 01:11

Jeg opkaster lige en db. lerdue, og nakker dem.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-11-10 14:25

Jeg tror bare jeg nøjes med at kaste op!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-11-10 02:16

En onersøjelse har bivist, at mænsker dær er knal goe i sængen, er dårlie te å stave.
Rægti go vigent.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-11-10 09:10

Så har alle hvis haft mulighed nok for, at kaste op

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 28-11-10 09:10

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål