/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Køb af brugt autocamper i Tyskland
Fra : InGuChr
Vist : 12731 gange
120 point
Dato : 07-05-03 22:56

Ved du, hvor jeg kan henvende mig for at købe en ældre autocamper i Tyskland?
Hvor kan jeg finde en - gerne 10 år gammel - autocamper, som jeg selv kan indregistrere og sætte i stand?

Kommentar
Fra : frp8

Dato : 11-08-03 18:55

Hvad med at købe en ny/brugt autocamper, og få den indregistret i tyskland.

http://www.ramm-flensburg.de/ - Tysk/Dansk forhandler af nye og brugte autocamper

http://www.imc-motorclub.dk/imc_0.htm - ICM Spar penge ved at indregister autocamper i tyskland

Dine fordele ved IMC

IMC Internationaler Motorclub har dannet et firma IMC Motorclub Service GmbH, som formelt over for den tyske myndighed står som holder af de køretøjer, som foreningens medlemmer bruger.

Hvert medlem ejer og har juridisk sin egen bil, som står til dennes rådighed hvad tid det skal være.

IMC Motorclub Service GmbH administrerer IMC's bilpark og er ansvarlig for alt hvad der hedder forsikring, vægtafgift og alle forpligtelser i henhold til den tyske lovgivning(motorkontoret) så som syn, udstødningstest og bøder.

De danske afgifter undgås samt 9% momsdifference og en væsentlig del af vægtafgiften, så medlemmerne har mulighed for at få deres drømmebil i Tyskland - et af de billigste "billande".

Mange kommer kørende i en gammel rusten bil for lige syd for grænsen at stige om i en lynhurtig Mercedes, Porsche eller lign. med mange hestekræfterne eller for at nyde en velfortjent ferie eller weekend i deres egen autocamper.

Accepteret svar
Fra : frp8

Modtaget 120 point
Dato : 17-09-03 22:34

Hej InGuChr

Hvad så, kunne du bruge svaret eller hvad ?

Godkendelse af svar
Fra : InGuChr

Dato : 17-09-03 23:05

Tak for svaret frp8.

Ja, det tog lidt tid at få svaret, men tusind tak!