/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
langsom pc
Fra : Jakob0510
Vist : 407 gange
120 point
Dato : 14-09-10 08:18

Min pc - 3 år gammel LG - slæber sig af sted som en gammel mand, Min søn har "renset den", og det har hjulpet en smule, men den er stadig langsom. Er jeg nødt til at geninstallere, eller findes der et program, som kan give den et kraftigt spark?

Jakob

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-09-10 08:31

- prøv først at køre ccleaner:

http://www.piriform.com/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-09-10 08:39

Brug dette link til ccleaner, det er uden toolbar
http://www.piriform.com/ccleaner/download/slim

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-10 08:39

Citat
eller findes der et program, som kan give den et kraftigt spark?

Nej, mirakelkure findes ikke.....

Hvis ikke en udrensning med de "kendte" programmer hjælper (temp-filer, regcleaner osv.) er det "alderdom"...

Med alderdom menes at der gennem så lang tid er sket en hulens masse på PCen, programinstallationer, opdateringer, skjulte rester af afinstallationer osv.

En nyformatering eller recovery er det eneste der virkelig bringer noget, men husk at gemme alle drivere osv.... (alle andre ting har du vel backup af )

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 130 point
Dato : 14-09-10 08:40

Jeg synes du skal geninstallere den. Bærbar er rigtig gode til at sande til pga man tit installere og afinstallere programmer på den og den bedste måde at komme det til lives er ved at geninstallere windows og så kun de programmer man bruger. Ccleaner er uden tvivl et rigtig godt program og det fjerne gerne en masse filer og strenge i registeringsdatabasen, men det fjerner ikke de programmer du ikke bruger og så evt. starter op sammen med windows.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 14-09-10 15:47

Jeps, backup, formater og geninstaller er den klart bedste metode at gøre en XP hurtigere igen.

Godkendelse af svar
Fra : Jakob0510

Dato : 20-09-10 11:10

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-09-10 12:20

Det var så lidt, er altid glad for at kunne hjælpe.