/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kan ikke køre med luftfilter?
Fra : Fanten
Vist : 552 gange
95 point
Dato : 12-09-10 20:24

Endnu et dumt spørgsmål fra mig igen :D

Jeg plejer at kunne køre som en drøm på min knallert, men her i går aftes da jeg startede den for at køre en tur (igen, den havde været ude og køre få timer før) begyndte den at hakke virkelig meget, og jeg endte med kun at kunne køre 10 kilometer i timen, højst!
Da jeg så pillede luftfiltret af kunne den køre ganske normalt igen, dog med en merkant lavere topfart, men bedre optræk... Hvad kan være galt? :S Det kom bare lige pludselig mens den stod stille.
Det skal dog siges at det var i regnvejr, uden skjolde bagpå!

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 12-09-10 21:35

Dit luftfilter er beskidt og trænger til at blive renset, eller luftrøret til filteret er stoppet. Eller din choker hænger.

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 12-09-10 21:46

Har checket choker, og luftfiltret fejler intet. Bare den MINDSTE modstand (dette gælder én finger foran hullet) så går den ud.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 13-09-10 00:32

den får for meget benzin
sidder svømmeren fast

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 12-10-10 08:49

prøv at pille bundkaret af og rense den da der kan være vand der nede hvis dette ikke hjælper så prøv at rens dysen og tomgangs dysen hvis dette ikke hjælper så prøv at sætte filteret på og skru helt op for luftskruen prøv også at skru den helt ned så finder du ud af hvor den kører bedst :D