/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
:-D Det gik da meget godt....
Fra : Heidi-Ho
Vist : 779 gange
10 point
Dato : 12-09-10 15:03

Indledningvis vil jeg sige; Der er ikke er de store point at tjene på besvarelsen af dette indlæg.
Indlægget er også mere ment som....tjae.... skal vi kalde indlægget for "orientering om en tju bang dag på våbenværkstedet"

Inspireret - enddog meget inspireret af betterwissers indlæg
Citat
Er der nogen af jer som kender et sted hvor der laves trykprøvning ud fra en form for måledata, og ikke den der.

I med patronen snor i aftrækker, ud af nøglehul med snoren, ryk og bang kig ind når røgen har lagt sig, den holdt sgu til det, hermed godkendt til den prøvede amo.
Jeg var i syv sind mht ideen. Skal, skal ikke - da jeg pludselig kom i tanker om dette citat; Gode ideer skal ikke blot have vinger, de skal også have et landingsstel Hvem der har sagt disse ord, kan jeg skutte huske. Men det korte af det lange - jeg tog bøssen og kørte ned på Krofatters værksted. Da Krofatter "heldigvis" er på ferie havde jeg da ikke ham at "slås" med.
Bøssen op i skruestikket (pakket ind i tæppe - det måtte for Guds skyld ikke ridses) Brædder bagved bøssen som bagstop - og lige en gummesnor over løbet, så kunne bøssen ikke kunne slå opad i rekylet. Nu var alt klar til DEN STORE TRYKPRØVE TEST Nå, nu skulle der vælges patron. Ud fra devisen, "skal der være gilde, så lad der være gilde" valgte jeg en hidsig satan fra Kentfasteel. På patronen stod flg: HIGH PERFORMANCE. STEEL SHOT FOR A WEAPON. STEEL SHOT PROVED TO 1370 BAR.
Først bandt jeg en snor i aftrækkeren - jeg valgte at fyre af i øverste løb, fordi det er mest trangboret. I med kalorius - og jeg gik ud af værkstedsdøren....
Da jeg stod bagved døren og var klar til at trække i snoren, brød mit bedre jeg ind og sagde; Heinz, hvaeee har du gang i.? Djævlen i mig kom med et hurtigt modsvar; Arrrrh, det er da bedre at lortet eksploderer i skrustikket, end det eksploderer i bylden på mig.!!...........Og så trak jeg i snoren...........BAAAANG.!!!! Sagde det. Djævlen i mig, stak igen hovedet frem; Nå, din store idiot, nu har du igen bøsse mere..He,he,he,.Jeg tændte med rystene hænder en smøg, og sugede kraftigt ind og mærkede suset fra niko'en. Jeg åbnede døren, stak hovedet forsigtigt ind. Joee, bøssen sad i skruestikken endnu. Jeg gik med forsigtige skridt hen imod bøssen, og tog den i øjesyn imens den stadig sad i skruestikket. Hmmmm....tilsyneladende fejlede den ikke noget. Jeg fik bøssen fri af skruestikket og knækkede bøssen. Ejektoren smed fint det tomme patronhylster ud. Jeg kiggede lidt på hylstret, det så meget fint ud - og fænghætten var ikke trykket på nogen måde.
Bøssen blev nu undersøgt på kryds og tværs - enddog med luppen Ikke nogen skader...PYYYY HAAA.

Nu tør jeg da godt skyde med stålhagl i den fætter.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-09-10 15:20

- hvis det var mig HH, ville jeg nok ofre et par skud mere før jeg lagde kind til...

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 20 point
Dato : 12-09-10 15:31

De fleste er prøveskudt med en overladning på 60 - 80 %.
Så mangler du bare at skyde en double.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-09-10 16:11

Arh, det ved jeg ellers ikke om det er nødvendigt.

På flappen (æsken) står der flg: Tryk 900 Maxium average bar

AYA'en er jo trykprøvet til 900.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 12-09-10 16:32

Ho ho ho, Heidi-Ho,
Det var morsom læsning. Du burde skrive en bog

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-09-10 17:02

Hej Pifo, tak for de rosende ord.

Jeg skriver også tekster til div. sommerrevyer....meeeeen, det er bare ikke alle teksterne der får det blå stempel - faktisk meget få.
Men ellers skriver jeg noveller til div blade - og hvis du læser ugeblade - har du garanteret læst en novelle fra mig......He, he,he, dog ikke under navnet Heidi-Ho.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-09-10 17:12

Har du ikke også anmeldt novelle samlinger og bøger?

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-09-10 17:20

Jo.!! Specielt til mine børn.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-09-10 22:19

Jamen så gratuleres der med en fin udgang af trykprøvningen. Som Betterwisser skriver det, så bør du ubetinget prøve med en double. Men spænd lige gøbben fast med en solid snor - så den ikke hopper ud af skruestikken.

Mvh.
Tonganeseren
Ædt op af myg.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-09-10 09:45

Hej Tonga & Betterwisser.

Når I nu skriver double, mener I så 2 skud lige efter hinanden - eller begge løb på samtidigt.?

Multi-X
Nyder formiddagskaffen.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-09-10 10:15

Hej Heido Ho

Du skyder ligesom når du buummer på 2 snepper

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-09-10 10:36

Århhh din slubbert.!!!
Jeg har faktisk skudt snepper i en double.! Men doubleen blev bare ikke anerkendt, fordi mellem 1. og 2. skud havde jeg taget geværet lidt ned for at orientere mig om hvor nr. 2 sneppe befandt sig.

Multi-X
Klargør sig nu til DEN EKSTRA STORE TRYKPRØVETEST

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-09-10 10:54

Ærgeligt, du må ikke lette kolben fra skuldren, men hatten af for at er ikke blev snydt, det er en X-mand værdigt.
Desværre kan jeg ikke sende et holdt kæft bolche til dig som trøst, de sidste 10 kg er røget til Bottrup de holdt vist kun i 2 timer

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-09-10 12:09

Ja, DEN STORE TRYKPRØVETEST er udført.!

Der er godt nyt - og der er desværre dårligt nyt.!

Da jeg havde trykt på "sendknappen" og mit seneste indlæg til Betterwisser var sendt, gjorde jeg mig klar til DEN STORE TRYKPRØVETEST. Bøssen i futteralet, op på Silver (min cykel)
og i rask galop mod nord. Silver strakte godt ud i medvinden, den ros skal den sku' ha - ud til Krofatters værksted, som må gå grueligt meget igennem i denne tid - væggen er fyldt med skudhuller
Nå, samme fremgangsmåde som sidst. Bandt selvbindergarn i aftrækkerne, afsikre, og gik om bag døren. På med lyttebøfferne - og klar til affyring. Straks begyndte mine indre jeg'er at småskændes.
Men atter kom jeg i tanker om et citat, denne gang et citat af Erica Jong, som lyder i al sin rigtighed; "Hvis du ikke risikerer noget, risikerer du endnu mere"
Småsmilende trak jeg i snoren...BAAANG - og lynhurtigt trak jeg igen...og atter et BAAANG.
Af med lyttebøfferne og frem med den røde cecil.
Og det er nu, vi gør en laaaang historie kort - bøssen fejlede ikke en skid.! Alt blev undersøgt på kryds og tværs - 0 at komme efter.

Det var den go'e nyhed.
Nu tænker de 2-3 stykker der læser med, hvad er så den dårlige nyhed, da.?

Jow, det skal jeg sige jer.! Nu har jeg brugt 3 patroner til denne test - altså hele 12 kr. er jeg blevet fattigere. Hvor skal jeg finde de penge henne.??? Så den dårlige nyhed er; Børnene får ikke deres lørdagsslik - et sted skal man jo spare.

Multi-X
"At vove er at miste fodfæstet et kort øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv"
Søren Kierkegaard.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 13-09-10 12:17

Citat
Så den dårlige nyhed er; Børnene får ikke deres lørdagsslik - et sted skal man jo spare.

Den gode nyhed er at børnene bliver sundere uden slik. Den dårlige nyhed er at du bliver umådeligt upopulær

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-09-10 13:09

Sadl Silver op igen, afsted med 2 gule Netto poser, kør i modvind ( det giver den rigtige hovedstilling ) ud og at samle flasker, der skulle være vældig god jagt omkring Løsning, men de er nok unden pant. Børn skal have lørdagsslik ellers bliver de bare.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-09-10 13:16

Fint med prøveskydningen, det var jo hovedopgaven, selv om det med slikket næsten slog mig ud).

Du ved godt, rigtige mænd tager ikke back eller bruger gummi, de betaler bare

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-09-10 13:17

glemte et up ups) i back up

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-09-10 13:42

Til Pifo og Betterwisser. Jeg har lyttet til Jeres gode råd.

Iført cykelshorts (model Jytte Hilden) og cykelhjelm (model Poul Nyrup) red Silver og jeg i vinden mod nye eventyr. De gule Nettoposer på cykelstyret blafrede lystig og akkomponerede mig imens jeg sang, "Er du dus med himlens fugle"
Hviiiiin, bremsen hylede beklagende da jeg trak i håndtaget. "Hvad pokker lå der" ? sagde jeg til Silver. Jeg havde fået øje på en blinkende genstand. EN brændevinsflaske.!! udbrød jeg glædestrålende højt. "Neiiiij hvor heldigt" Op med kalorius og ned i posen med skatten - og videre imod vinden.
IHHH hvor jeg mødte mange glade mennesker på min vej. Alle dyttede og smilte imens de kørte forbi mig.
Hviiiiin, atter huggede jeg bremsen. En hel stak flasker lå og ventede på at finde husly i mine Nettoposer.
Da mine bæreposer var fyldt med flaskeskatte, havde jeg tjent den nette sum af 45,50 kr.
Nu bliver der atter lørdagsglæde i det lille hjem, derude på landet.

Multi-X
Panthaver

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 13-09-10 14:24

Ha ha - jeg kan mærke at glæden forplanter sig helt her ind i byen - og helt ned i min mave. Tak for det gode grin

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-09-10 16:15

Altid velkommen, pifo.
Det er altid morsomt, hvis man kan glæde andre mennesker med beretninger om ens oplevelser.

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-09-10 09:57

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-09-10 14:10

Tak for point

Mvh
BW