/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ÆØÅ problem i win 7
Fra : alimak
Vist : 935 gange
100 point
Dato : 11-09-10 20:26

Jeg har en nabo der har købt sig ny bærbar pc, det er en Dell. Problemet er at han ikke kan skrive æøå, + at mange af de andre tegn taster ikke passer med tastaturet.
Håber det er nogen der ved hvad man kan gøre for at få det fikset.
alimak

Accepteret svar
Fra : Peterfilstrup

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-10 20:32

Hej alimak.
Prøv i først omgang at ændre tastaturlayoutet til dansk. Hvis ikke det hjælper, så kontroller at Win 7 er på dansk.
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-09-10 22:16

Kontroller også lige at det er et dansk tastatur der er på computeren, det kan man gøre ved at selvfølgelig se om der er ÆØÅ på og om der er QWERTY umiddelbart til højre for tabulator tasten.

Ellers kan kan du også sende service taget på computeren til mig så kan jeg lige så det op i dell database og se hvad der er bestilt på orderen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-10 10:43

Klik på NumLk tasten hvis lampen til den lyser.
Eks. bliver J til 1 og k til 2 og L til 3

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 20-09-10 13:05

Tak for svaret Peterfilstrup. Det tog lidt tid før jeg fik prøvet om de fungerte.
alimak