/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
mail konto
Fra : michael30
Vist : 1276 gange
200 point
Dato : 11-09-10 14:31

Hej

Jeg har et lille problem
Jeg kører med windows 7 og jeg er ved at sætte windows live mail op som en imap konto så jeg kan se mine email på alle mine computer.
Jeg har TDC som internet og mail udbyder.
Men når jeg har skrevet tingene ind og kan mail ikke finde konto når jeg updatere.
Er der nogle som der kan hjælpe med hvad jeg skal skrive i alle de felter man skal udfylde, som jeg kan se om jeg har glemt noget eller lavet en fejl et sted
Håber på svar så min IMAP konto kan virke og jeg kan læse mail igen.

Michael

Kommentar
Fra : peque

Dato : 11-09-10 14:34

Tja -. Det er ganske enkelt.
Tror ikke på TDC understøtter IMAP funktion - det er kun hotmail/googlemail osv.
Istedet for skal du lade dine mails blive på serverne i et hvis antal dage.

Mener på ingen måde TDC har understøttelse for IMAP funktionerne! også fordi det kræver meget mere plads på serveren fremfor hos klienterne - dvs at TDC skal stille pladsen til rådighed og det gør de ikke

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-09-10 15:00

Du kan logge ind på webmail hos TDC og se dine mails
http://mail.tdc.dk

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-09-10 16:54

hvorfor vil du bruge IMAP, TDC bruger POP3 til og videresende mails til mail-clienter.

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 15-09-10 09:33

Grunden til dette at jeg vil på IMAP er at jeg har tre computer og jeg vil kunne se min mail på alle tre, uden at de er "låst" fast til en enkel computer

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 200 point
Dato : 15-09-10 09:36

TDC tilbyder IKKE IMAP - ganske enkelt - så hvad du tilspørger kan ikke lade sig gøre !

Ergo må du bruge pop3 og benytte dig af muligheden for at der går et hvis antal dage inden de bliver slettet fra serveren. Men pas på med størrelsen - da TDC ikke giver meget plads (10MB) at have en postkasse i !

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-09-10 10:25

Arg peque, det passer ikke helt det du skriver. TDC begrænser mail størrelse på MAX 10 Mb og det er inklusiv vedhæftet filer, mailboxen er meget større.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-09-10 12:04

Citat
jeg har tre computer og jeg vil kunne se min mail på alle tre, uden at de er "låst" fast til en enkel computer

Altså åbner du et browser vindue, åbner http://mail.tdc.dk/ og logger på,
det kan du jo gøre på alle 3 pc'er

Kommentar
Fra : peque

Dato : 15-09-10 12:09

@webnoob:
så sent som i forgårs sendte jeg en mail på 2,1mb og blev afvist pga størrelsen.

Det kommer meget an på hvilket type abonnement man har - så
For mine forældres netbasis abonnement har netop de problemer som omtales.
MAX 10mb i størrelse på indbakke - derefter afsendes mail om boksen er fuld.
så det kommer an på abonnementstypen, men det er vel også derfor de er i fuld gang med at lukke ned for deres netbasis afdeling.

Godkendelse af svar
Fra : michael30

Dato : 26-09-10 12:53

Tak for svaret peque.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 26-09-10 13:07

Så lidt.

Håber du fandt ud af det og fik løst din opsætning!