/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Koble tv til computeren
Fra : marhel
Vist : 559 gange
300 point
Dato : 10-09-10 10:29

Hej.

Jeg forsøger at koble mit tv til min stationær via HDMI. Det virkede igår, men jeg kan ikke helt huske hvordan jeg fik det til at virke.

Jeg vil gerne have billedet både på computerskærm og tvskærm.

Nogen der kan hjælpe med en " step by step" guide til hvad det er jeg skal gøre?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-09-10 11:27
Kommentar
Fra : marhel

Dato : 10-09-10 12:36

Ja, den kender jeg godt. Men det er mere computerindstillinger jeg har brug for.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-09-10 13:04

hvis det har virket, så prøv at genstarte imens kablet sidder i.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-09-10 13:22

skærmen skal forresten være klonet .. og ikke delt

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 10-09-10 14:12

Prøv at gå ind i kontrolpanel, dernæst vælge under udseende og personlige indstillinger "juster skærmopløsning". Du får skærmindstillinger, her kan du vælge to skærme, måske skal du gå ned i opløsning for at få det til at virke.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 10-09-10 14:14

Du skal nok genstarte bagefter

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 10-09-10 17:06

Problemet løste sig selv. Tror det er mit HDMI-kabel der driller, problemet løste sig nemlig ved at jeg vendte stikket :S.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-09-10 21:49

hvordan vendte ??? du kan vel ikke vende det 180 grader hmm..

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 11-09-10 08:46

Altså den ende der sad i coputeren satte jeg i tv'et og omvendt. og så virkede det. Den har nok ikke umiddelbart kunne opfange det.

Annuller spørgsmålet
Fra : marhel

Dato : 16-10-10 12:34

En løs forbindelse i kablet viste sig at være problemet.