/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
inboforsikring og bo andets sted
Fra : Nyx-x
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 10-09-10 10:13

Jeg er pt i bolignød. Og har fået en lejet lejlighed tilbudt.
Minuset er at jeg ikke må have adresse der.

Så er det jeg kommer til at tænke på om min indboforsikring dækker der.
Når jeg har adresse andets sted?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-09-10 10:22

Nej

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-09-10 10:24

De fleste (måske alle) forsikringsselskaber forsikrer de unges indbo indtil 21 år, via forældrenes forsikring, også selv om de er udeboende

Sååå det afhænger af din alder..... hvis du er over 21 år, så er du nød til at tegne en forsikring på hvor du bor - forsikringsselskabet er ligeglad med hvor du bor, bare du betaler din forsikring

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 10-09-10 10:34

Jeg er rigligt over 21. ;)
@nordsted 1
Vil det ikke give problemer med kommunen at forsikringen dækker den adresse men officel adresse er andetssted?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-09-10 13:15

Du skal ikke lege kispus med kommunen, fornylig har kommunerne taget flere midler i brug for at afsløre sociale bedragere, f.eks sammenkøring af registre.

Dog tror jeg ikke at kommunen tjekker Din indbosforsikring da denne ikke er deres problem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-09-10 13:18

nyx-x, prøv at spørge forsikringsselskabet

Sidder lige og tænker på, hva med dem der bor ulovligt i sommerhuse, de må da være forsikret??

Kommentar
Fra : kj

Dato : 10-09-10 13:59

Jeg har tidligere haft en del af min forsikring til at dække indbo opmagasineret andet sted

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-09-10 14:17

Citat
Sidder lige og tænker på, hva med dem der bor ulovligt i sommerhuse, de må da være forsikret

Mange med ondt i tegnebogen sparer forsikringen væk, og nogle tror også at når en beboelsesejendom futter af dækker dennes forsikring folks ejendele........men nej !!

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 10-09-10 14:28

din indboforsikring dækker kun på din folkeregisteradresse. hvis du har dit indbo et andet sted, kal du aftale med forsikringen hvordan det skal skrues sammen. mange gange er det nok at der bliver gjort et notat i policen om, at du opholder dig et andet sted.
og den du lejer lejligheden af, har heller ingen forsikring der dækker. der står i policen for indbo, at den ikke dækker ting man opbevarer for andre.

Godkendelse af svar
Fra : Nyx-x

Dato : 11-09-10 01:00

Tak for svaret trimare46.

Jeg har ikke brug for at bekymre mig om til skud fra kommunen. Som det er nu vil jeg ikke få en krone nogen steder fra.