/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ny begynder :-)
Fra : gitte2
Vist : 441 gange
40 point
Dato : 07-05-03 20:50

Jeg skal ha' formateret min harddisk... og jeg er fuldstændig på bar bund, har ALDRIG prøvet det før, så jeg behøver altså hjælp her. Jeg har Windows XP Prof. og Office 2000 installeret i øjeblikket, men skal ha' XP Home edition og Office XP small buisness installeret i stedet. Jeg har lavet nogle back up cd'er men det er vist mest tilfældigt hvad der er på dem, da jeg ikke er helt klar over hvad det er der er vigtigt at få gemt på backuppen.

Kommentar
Fra : guffe25

Dato : 08-05-03 09:52

hej gitte
husk at tage backup af alle dine offices doc.samt dine foretrukne websteder og mail adr /samt breve

Kommentar
Fra : gitte2

Dato : 08-05-03 10:48

jeps.... og hvad så???

Accepteret svar
Fra : guffe25

Modtaget 40 point
Dato : 08-05-03 12:19

Du kan ikke umiddelbart afinstallere et styresystem uden at formattere drevet fra en diskette. .brug en start diskette fra win98,sæt disketten i drevet derefter start maskinen op, den vil så indlæsse disketten, og til sidst kommer der til at stå A:\ her skriver du format c: når den har formatter drevet skal du starte maskinen op igen med windows xp i cdrom drevet (husk at i bios skal den stå til at starte op på cdrom)
håber at kan lykkes for dig

Kommentar
Fra : gitte2

Dato : 08-05-03 12:24

Okay.... og hvor kan man så få fat i en diskette win98? Troede egentlig bare man kunne atinstallere eller formatere og så derefter indlæse det nye styresystem.

Kommentar
Fra : guffe25

Dato : 08-05-03 12:52

gitte kan du ikke ringe til mig
det vil værer lidt hurtiger at forklare
send en mail til cslreitz@mail.dk så få du et nummer

Kommentar
Fra : gitte2

Dato : 08-05-03 13:01

skulle gerne ha' sendt en mail afsted....

Kommentar
Fra : guffe25

Dato : 08-05-03 13:05

har du ikke modtaget min??????????

Godkendelse af svar
Fra : gitte2

Dato : 08-05-03 13:17

Tak for svaret guffe25. Jeg prøver at få fat i win98 start diskette og så må jeg jo prøve mig frem.... ellers ringet jeg. Tak for hjælpen!