/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
11 cifre i dansk nummer
Fra : Forvirret
Vist : 5168 gange
200 point
Dato : 09-09-10 17:49

Jeg er blevet ringet op af et nummer fra Danmark. Jeg nåede ikke at tage mobilen, men mit display viser +45xxxxxxxxxxx, hvor x'erne altså er tal. Jeg kan ikke huske, at jeg har oplevet noget lignende. Der burde vel kun kunne være 8 cifre i danske numre, eller hvad? Hvordan kan nogen ringe med 11 cifre i deres nummer??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-10 17:53

At du er blevet ringet op fra Danmark, betyder jo ikke at det er en dansk telefon

F.eks når jeg får opkald fra England, fylder nummeret det meste af displayet

Eller måske du har talt forkert?? for med et alm. 8 cifret nummer og så 45+ =11

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 17:54

måske en NY form for betalings opkald/ modsat
at du betaler for at blive ringet op.

hvem ved, i disse tider Danmark har KUN 8 cifre
men bare det at der står 45 ville gøre mig mistænkelig

men ret mig med 45+ da jeg meget sjældent bruger en mobil.

Kommentar
Fra : Forvirret

Dato : 09-09-10 17:55

Med +45 er vi oppe på 14 tegn. Jeg har talt mange gange. Der er 11!

Kommentar
Fra : Forvirret

Dato : 09-09-10 17:56

+45 er Danmarks landekode. Det står ud for mange numre og er helt normalt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-10 18:00

Jo du er forvirret

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 18:03

mig TO

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 09-09-10 18:12

Nogle interne telefonnumre kan man ringe direkte til med 4 ekstra cifre ....

F.eks. min chef kan ringes til direkte (virksomhedens nr + 4 tal) det er så i stedet for at blive stillet om af en sekretær....
Således kan vigtige personer have deres egne ekstra tal....

Nu kommer jeg til det: kan det tænkes at du er blevet ringet op af sådan et system - måske fra arbejdet ?

Kommentar
Fra : Forvirret

Dato : 09-09-10 18:23

Jeg havde overvejet det samme Christa, men nummeret siger mig ingenting, og jeg har prøvet at ringe op via Skype til hele nummeret og til nummeret minus de sidste 3 cifre. Begge gange siger Skype "Invalid phone number".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-10 19:14

Hvis nummeret ikke siger dig noget - så oplys det her - så er det MEGET nemmere at løse gåden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-09-10 20:14

Når jeg får en sms fra TDC at der er lagt en telefonbesked ind står der "Ring til +45 xxxxxxxx", altså 10 cifre.
Ikke noget unormalt i det, bortset fra at jeg ikke skal bruge +45

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-09-10 20:30

du skal passe på med at svare den slags opkald. der er mange eksempler på, at svindlere får folk til at ringe til et nummer, og å bliver der trukket et kæmpe beløb på din regning.
og de er meget opfindsomme, så det kan sagtens være sådan et nummer.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 09-09-10 21:02

jeg tror du har været udsat for det der hedder callerid spoofing

CallerID er det vi på dansk kalder "vis nummer"

Det er ikke sikkert at det er noget der er lavet bevidst, det kan godt være en der har fejlprogrameret sin telefon ved et uheld (læs: det er ikke godt at møde ind på et callcenter direkte fra mogenværtshus)

kig evt her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Caller_ID_spoofing

Godkendelse af svar
Fra : Forvirret

Dato : 09-09-10 21:41

Tak for svaret EXTERMINATOR.