/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Gaveidé til 30 års fødselsdag
Fra : Christa.N
Vist : 846 gange
100 point
Dato : 09-09-10 12:16

Gaveidé til 30 års fødselsdag ?

- det er en mand
- prisen må være 3000 kr
__________________________________________________________________________________

DET SKAL IKKE VÆRE:

- en peberkværn
- eller en oplevelsesgave

__________________________________________________________________________________

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 09-09-10 12:17

Hans type: klassisk stil - intellektuel med høj uddannelse

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 110 point
Dato : 09-09-10 12:28
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-10 12:28

Legoklodser

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 09-09-10 12:32

Smuller54 det var måske slet ikke så tosset med sådan en ego-maskine (det skal jeg lige tænke over)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-10 12:38

Jeg har et par gange for flere år siden, ringet til Berlingske Tidende og købt forsiden fra fødselarens dag.

Dernæst købt en ramme der passede i stilen til hjemmet

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 09-09-10 12:39

Citat
Legoklodser

For 3000 kr aktier i Lego - måske heller ikke tosset...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-09-10 12:41

De unge mennesker som kommer i mit hus er helt vilde med min maskine, de laver latte i store glas, som jo også kunne suppleres til gaven

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-09-10 12:44

Intellektuel = ikke lig med= kedelig?

Moderne smykker til herrer + Sexet undertøj ( sexlegetøj)

Det er også fedt for fyre at få noget personligt. Især hvis han ikke er i et forhold, eller gift, så ligger dagen jo op til at det er ved at være sidste chance. Der er derfor fri mobningsret fra gæsterne.

Ellers må du prøve at ramme nogle interesser han har. Det er svært at finde på gaver ud fra dine hints. Men du kender ham måske ikke bedre?

Moccamaskine er da fint, men drikker han kaffe????

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-09-10 12:49

Hvis han ingen hobby har, så kunne du måske med denne dag ligge op til en?

Hvad med et startersæt til egen vin eller øl produktion?
Mener det kan købes hos de fleste Matas butikker.
læs evt her
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2005/1004143926.htm

Og det gør ikke noget du er lidt frisk på sådan en dag.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 09-09-10 12:53

Citat
De unge mennesker som kommer i mit hus er helt vilde med min maskine, de laver latte i store glas, som jo også kunne suppleres til gaven

Jamen det er helt sikkert en god idé !
På hans arbejde har de en vidundermaskine, som han også tager alt sådan forskellige kaffe fra.
Hjemme har han næsten lige købt en almindelig moccamaster kaffemaskine, så derfor er jeg i tvivl, om han overhovedet vil have sådan en maskine ???

Det var derfor jeg skrev at jeg ville tænke over det (kunne måske finde ud af det om det overhovedet har interesse)

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 09-09-10 13:00

Citat
Og det gør ikke noget du er lidt frisk på sådan en dag.

Nej bestemt ikke, men det må hans venner sørge for.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-10 13:02

Jeps, der mangler legoklodser på markedet, aktier er sagen

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 09-09-10 13:07

Citat
Jeg har et par gange for flere år siden, ringet til Berlingske Tidende og købt forsiden fra fødselarens dag.

Jeg kender godt den idé, men havde slet ikke tænkt på det...
- den skal også lige grubles over...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-09-10 13:07

Bare lige til orientering, når du nu siger at han er interesseret i de forskellige kaffetyper

http://www.opskrifter.dk/Espresso-Basis.284.0.html

en alm. kaffemaskine er da også god til - alm. kaffe.

espresso er en anden type, som du kan se af opskrifterne er der mange muligheder - En ny type slik

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-09-10 13:15

Ok Ok

Kunne du evt. så give lidt flere hints om hans person. 3.000 kr. Du kan selvfølgelig købe en genstand til hjemmet, hvis der er det man ønsker, eller mangler.
Og lad os sige at hans venner tager sig af de lidt mere udfordrende gaver.

Det er jo ved at være koldt nu her. For 3.000 kan du få en klassik jakke, fra Hugo Boss eller lignende.

Hvis du ved han altid er på farten med tog eller lignende. Men uden at medbringe en pc, fordi den er for stor, så kunne du købe en mini pc.

Måske er han en gadget nørd og ville syntes en ny smartphone ville være fin.

Eller hvad med et armbåndsur, fra feks festina ?

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 09-09-10 13:23

Citat
Bare lige til orientering, når du nu siger at han er interesseret i de forskellige kaffetyper

Nej det har jeg ikke skrevet (kun at han drikker det på arbejdet)

Jeg ved ikke om han er interesseret i forskellige kaffetyper ??? eller om han kun drikker det på sit arbejde fordi det er gratis og tilgængeligt (og måske smager det alm. kaffe som fra storebælt færgen)

Jeg er helt med, forstår godt dit forslag - men jeg kan frygte at han hellere vil have alm kaffe, siden han købte en alm kaffemaskine.....

Det er det jeg vil finde ud af !

Jeg synes det er et godt forslag du har givet !!!

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 09-09-10 13:35

Citat
Det er jo ved at være koldt nu her. For 3.000 kan du få en klassik jakke, fra Hugo Boss eller lignende.

Det er helt sikkert at han ville blive glad for tøj og helt sikkert at han ville sætte pris på at købe det selv !!!
Og så er det nærmest som det plejer - gavekort eller kontanter.

Kan man virkelig få en Hugo Boss til 3000 kr ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-09-10 13:38

Dette er en mellemting mellem en oplevelses og en praktisk gave, jeg ved godt du skrev at det ikke skulle være oplevelse, men alligevel- dette har jeg prøvet sammen med en kollega

Ret sjovt.

http://www.brygselv.dk/

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 09-09-10 13:45

Citat
Ret sjovt.

Det ser rigtig hyggeligt ud !

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 09-09-10 13:58

Det kan være at manden skal have sådan et brygselvkursus næste gang (og så skal jeg med) for to skal man da være.

Jeg har engang givet ham et Camilla Plum kursus, hvor jeg også var med - smadderhyggeligt

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-09-10 14:26

Citat
Det kan være at manden skal have sådan et brygselvkursus næste gang (og så skal jeg med) for to skal man da være.

Ja, mindst 2. Især når ølverne skal tappes

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-09-10 15:31

- en saltbøsse?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-09-10 15:36

- undskyld, men hvis han er til hygge og afslapning, så køb en weekend for 2 på:

http://www.hotel.dk/skodsborg.html

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 09-09-10 17:30

Citat
- undskyld, men hvis han er til hygge og afslapning, så køb en weekend for 2 på:

Han er single

NB minus peber og saltbøsser - minus oplevelsesgave, der jo altid er sjovest hvis man er to...

Godkendelse af svar
Fra : Christa.N

Dato : 12-09-10 13:18

Tak for svaret smuller54.
Jeg gemmer idéen til en anden gang (helt usædvanligt har jeg nemlig modtaget en ønskeliste)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-09-10 13:33

selv tak

og husk nu selvbryg til manden - det er alletiders sted og du bor jo på Fyn

et godt råd er at tage derud og lave aftalen, så får du alle de svar du har brug for.

Håber du så har fået en god ønskeliste