/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
hva mangler min ansøgning
Fra : moabou1
Vist : 2995 gange
40 point
Dato : 08-09-10 18:06

hej.

er ved at skrive en ansøgning hvor jeg søger en elevplads..

jeg er ikke startet på grund forløbet men starter til januar...

i min ansøgning starter jeg med at skrive om mig selv..

har skrevet ca 6 linjer....

derefter har jeg skrevet hvilke uddannelser jeg har og hvor jeg har arbejder.. " altså et slags CV"

til sidst skriver jeg hva jeg laver nu, og at jeg starter på grundforløbet til januar.

nu hvor jeg har læst den igennem efter 4 uger.

synes jeg jeg mangler meget..

burde jeg ikke skrive hvorfor jeg vil være mekaniker, eller et eller andet..

synes faktisk min ansøgning er lidt dårlig

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-09-10 18:10

Det er vel ok.
mine ansøgninger plejer at være på to linier

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-09-10 18:11

Husk på, de gider ikke læse romaner om dit liv og dine evner.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 08-09-10 18:13

Tal evt. med det lokale jobcenter. De vil helt sikker læse den igennem og hjælpe dig.

Held og lykke

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 08-09-10 18:14

Det vigtigste er faktisk hvorfor du ønsker den uddannelse og endnu vigtigere: Hvorfor lige netop den virksomhed? Hvad kan du bidrage med i virksomheden og hvorfor vil du være god til netop den uddannelse og hvorfor vil det være et plus for virksomheden at vælge netop dig.

Jeg ved, at det er svært, men det er sundt at tænke over.

Jeg er selv HR konsulent til hverdag og vi vælter i ansøgninger, så du skal vise, at det ikke er en standardansøgning som du kunne have sendt til 10 andre virksomheder.

Kommentar
Fra : moabou1

Dato : 08-09-10 18:42

nu gør du det svært..

jg vidste jeg ville få det svar..

men som du selv skriver så er det sku svært.

ved ikke hvad jeg skal skrive

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 08-09-10 19:59

Jeg plejer at dele mine ansøgninger ind i fire:

1. Hvorfor vil jeg være hos netop jer.
2. Hvorfor er jeg den perfekte til jobbet.
3. Hvilke relevante ting, har jeg lavet tidligere.
4. hvad går jeg ellers op i.

Det plejer at fylde en "lille A4-side", og jeg putter et billede på i højre hjørne. Der er delte meninger om, hvorvidt det er en god idé med billede på.

Og jeg har ofte været til samtale på ansøgningerne (og er også i job nu)

Eks:

Mekanikerelev med olie på hænderne søger læreplads

XX er stedet, hvor jeg gerne vil i lære, da jeg fra flere steder hører, at I gør arbejdet grundigt samtidig med. at I er hurtige og effektive og efter sigende kan skille en motor ad på ganske kort tid. (Osv. altså skriv et par sætninger eller tre om, hvorfor du vil være her - hvad ved du om stedet, som du finder tiltalende)

Jeg har altid ønsket at være mekaniker, fordi jeg interesserer mig meget for teknik og motorer, og har svært ved at holde fingrene for mig selv, når en motorhjelm står åben. Jeg mener, at jeg passer lige ind på værkstedet hos XX, da jeg sætter en ære i at gøre mit arbejde korrekt, og aldrig giver op, når en hostende motor skal fikses eller en lækkende motorcyklen skal tjekkes. (Skriv hvilke evner du har, som de kan bruge - også rent samarbejdsmæssigt. Og hvorfor du vil være mekaniker)

Før jeg begyndte på skolen arbejdede jeg et år i Brugsen, hvor jeg har lært meget om kundeservice - derudover har jeg gået til hånde ved den lokale mekaniker i min fritid de seneste to år. (eller hvad du nu har lavet - også job, der ikke har noget med mekanikerbranchen at gøre har værdi, for du har formentligt også lært noget dér - og viser at du er stabil, kan tage ansvar osv.)

Min fritid bruger jeg i høj grad på at eksperimentere med min egen Honda/Mazda... (jeg kender ikke så meget til bilmærker og -typer), og jeg går til fodbold to gange om ugen (det, du laver i din fritid viser også, at du ikke er en eller anden nørdet type, der kun eksisterer på værkstedet og med bilblade i hånden - men at du også er socialt - og måske sporty - anlagt.)

Jeg glæder mig til at høre fra jer, og håber snart at blive en del af holdet i XX.

Venlig hilsen

Kurt Klausen (og så en rigtig underskrift, hvis du afleverer den eller sender den i posten - det kan man selvfølgelig ikke, hvis den skal mailes)

Håber du kan bruge det til noget - jeg kender dig jo ikke, så ved ikke hvad dine interesser eller evner er, så har bare skrevet et tilfældigt eksempel.

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 08-09-10 20:00

Hov - jeg glemte at skrive, at du i 2. eller 3. afsnit skal have med, hvilken skole du går på.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 08-09-10 21:09

Det er et meget godt eksempel synes jeg.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 08-09-10 21:14

Her kan du få inspiration til din ansøgning som elev:
http://www.gtilp.dk/hvad-goer-jeg/eksempler-paa-ansoegninger.aspx

Held og lykke

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-09-10 00:55

Når du søger en elevplads er der ingen som forventer at du har erfaring fra andre lignende job. Skriv hellere om hvorfor du gerne vil netop det og evt noget privat om sport eller andet, som de fleste opfatter som positivt.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 23:52

navn og adresse + post? nummer

ellers var et PERSONLIGT frem-møde en god måde_
men WATT69 alle vil have det med POST
eller finde dig på nettet...!!

skulle jeg ansætte/ fyre en person?
BLEV DET GJORT PERSONLIGT
ikke som en mail/

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 10-09-10 06:59

Det kan i hvertfald godt betale sig at ringe først, så man ikke spilder sin tid med at skrive en ansøgning.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-09-10 09:58

Citat
Ubesvarede 2
- Besvarede 0
- Annullerede 5
- Slettede 0
Ialt 7

Sådan

Kommentar
Fra : moabou1

Dato : 18-09-10 14:26

tak for jeres råd...

Teil.. hvad vil du nu