/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
byzone kontra landzone
Fra : smuller54
Vist : 4087 gange
100 point
Dato : 08-09-10 18:05

Hej

Hvad skal man være opmærksom på hvis man flytter til et hus i landzone.? Jeg kan læse mig til en del omkring forskellige tilladelser som er nødvendige i landzone- fremfor byzone hvor der er lokalplan osv.

Men hvis det bare er et alm.parcelhus, i landzone - hvad kan der så ellers være,?
jeg ikke vil bygge ud, men måske installere noget mere energirigtig/venlig opvarmning - er der noget der, som kræver en masse ansøgninger ?

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-09-10 18:12

Kreditforeningen gir kun lån op til 60% af ejendomsværdien

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-09-10 18:12

Ingen lån til nye købere hvis ejendomsværdien er under 500.000 Kr.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-10 18:12

Det kan kun Teknisk Forvaltning i kommunen svare på.

Det er så forskelligt fra den ene kommune til den anden, at at en bruger på kandu ikke kan give dig et korrekt svar.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-09-10 18:19

ok Ans, men den med kreditforeningen var jo en ny god oplysning.

Ellers er jeg med på at det er teknisk forvaltning, som kan give de forskellige svar vedr. området.

men det kunne godt være at der på forhånd lå andre lovbestemte elementer i landzone fremfor byzone, som er generelt.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-09-10 18:20

Lyt til ans. Det er altid en god ide at spørge om den slags på kommunen. selv har jeg kun gode erfaringer, fra Herlev og fra Markaryd i det smålandske.
vh.
pbp

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 08-09-10 18:35

smuller54

dit spørgsmål er

Citat
Men hvis det bare er et alm.parcelhus, i landzone - hvad kan der så ellers være,?
jeg ikke vil bygge ud, men måske installere noget mere energirigtig/venlig opvarmning - er der noget der, som kræver en masse ansøgninger ?

det kan kun den enkelte kommune svare på.

Der er ikke generelle regler for samtlige kommuner.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-09-10 19:20

Citat
Der er ikke generelle regler for samtlige kommuner.

ok, så kom jeg så langt.

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 08-09-10 19:22

Tak for svaret ans.
Så behøver jeg ikke søge mere på det.

Og så kommer der også noget til teil, for den oplysning om kreditforening.

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-09-10 20:28

Citat
Kreditforeningen gir kun lån op til 60% af ejendomsværdien

vås der er ingen forskel.
jeg bor i landzone. i parcelhus. og jeg syntes det er en fordel..
fx. ved ombygning kan jeg køre alt det jord væk det passer mig.. det kan man ikke i byzone.. da jorderen i byzone perfidination er forurenet..
jeg har ingen pligt til at aftage varme fra nogle bestemte selskaber..
der er ingen servitutter. med tag valg. og opsætning af parabol.