/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
problemer med at skrive mails
Fra : emhauge
Vist : 712 gange
200 point
Dato : 08-09-10 12:33

Hej

Jeg har et mystisk problem........
jeg kan skrive i til feltet på en ny mail, men ikke i emne samt body - her kan jeg ikke markere felterne, det er ligesom om de er passive. Det samme gælder på internettet, hvis jeg går på google kan jeg heller ikke skrive i søgefeltet, men jeg kan sagtens indtaste i adr linjen
jeg tror det måske kan værer en virus, så har derfor opdateret AVG og kørt en komplet scan - uden held til at finde noget, derefter CCleaner også uden held. så hentede jeg AntiMalware og fik den installeret, og ville opdatere denne - så kom fejlen "ingen internet forbindelse" selv om jeg var på nettet!

alle forslag modtages....... er pt. ikke klar til en formatering, selv om det måske er der det ender!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-09-10 12:38

Prøv at systemgendanne til en dato før dit problem opstod.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 08-09-10 12:40

Citat
er pt. ikke klar til en formatering, selv om det måske er der det ender!

Tja

Du har tilsyneladende en graverende systemfejl......

Så du kan jo prøve opdatering af systemet samt rep. af systemfiler....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-10 12:52

Jeg synes du skal gå herind

http://www.malwarecheck.dk/

Og opret dig gratis i deres forum, så får du hjælp hele vejen igennem

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-09-10 13:04

er det webmail eller er det mail client, så som outlook?

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 08-09-10 13:58

Det er outlook 2007 og IE 8

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-09-10 14:00

jamen hvor oplever du problemet? er det når du prøver og sende mails via webmail? Det kunne jeg godt forstille mig.

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 08-09-10 14:13

problemet kommer når jeg via outlook 2007 vil skrive i emne + body felterne - så virker de passive, jeg ved faktisk ikke om problemet også er der via webmail, for det bruger jeg aldrig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-09-10 14:47

hvilken version af outlook 2007 er det, er det via office pakken?

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 08-09-10 15:05

outlook 2007 small business

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-09-10 15:20

køre du med exchange server?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-09-10 15:35
Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 08-09-10 17:19

Der findes et program, som bliver rost til skyerne af brugerne.

http://www.reimage.com/

Programmet scanner pc'en og reinstallerer manglende og/eller beskadigede filer og vupti! - det hele virker igen.

Det er ikke ligefrem billigt og licensen skal fornyes årligt, men hvis man ikke har mod på at formatere og reinstallere sit styresystem, er det nok pengene værd.

Har ikke selv prøvet programmet, da jeg gerne tager en formatering med det hele når behovet opstår.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 08-09-10 17:33

Og så kan jeg forøvrigt anbefale

http://thundercloud.net/infoave/

De udsender ugentlige nyhedsbreve, fyldt med alskens gode råd ang. pc'er. Man skal godtnok købe et abonnement, men det er ikke dyrt.

Man kan stille direkte spørgsmål og få svar, men de skriver også om generelle problemer, både med pc og Mac.

Et besøg på siden kan aldrig skade - det er reelle folk og udsender ikke spam.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-09-10 17:56

Prøv nu først at køre en systemgendannelse, det er jo ikke sikkert at problemet er større.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-09-10 09:44

synes brugeren lige skal læse det link jeg har lagt. Der er nogen known issues på office 2007 og bl.a. deaktiveret til-, cc-, og emne-felter.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 11:09

internetindstillinger
avanceret
tillad aktivt indhold

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 11:10

ellers prøv at nulstille dem

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 09-09-10 12:04

Jeg tror da at emhauge er rejst på ferie.

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 14-09-10 13:49

hej Alle

mange tak for alle de muligheder og forslag der er kommet. Jeg har været rigtigt meget ophængt rent arbejdsmæssigt og har derfor ikke haft muligheden for at besvare løbende.

Jeg kunne redde det med en system rep. med windows cd'en

Tak for hjælpen til Refi

Godkendelse af svar
Fra : emhauge

Dato : 14-09-10 13:49

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-10 14:35

Selv tak...