/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Gaveidé til en 70 årig jæger ?
Fra : Provsten1
Vist : 1084 gange
400 point
Dato : 08-09-10 08:29

Kære alle.

Jeg er lige blevet opmærksom på, at én af de mest populære skribenter på KanDu, inden for en overskuelig fremtid fylder 70 år.
Det skal naturligvis fejres og jeg regner bestemt med, at mange af os bliver inviteret med til fest og kalas i anledning af den store dag !

Hvad giver man så manden der har alt - ja, det er svært ! Derfor kunne det måske være på sin plads at spørge andre, om der er ogle gode ideer til en gave(r) - vi er i god tid, men det er rart at være på forkant med tiden !

Må jeg høre nogle forslag ? På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Provsten1
MULTI-X Group

PS: Fødselsdagsbarnet er naturligvis Bent Ballegaard Knudsen - jeg havde nær glemt navnet !!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-09-10 08:40

- jeg troede det var 85! Hvad koster et klippekort til den lukkede afdeling? Han får helt sikkert tilbagefald...

Mvh
Stouenberg
Multi-X
Klint

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 410 point
Dato : 08-09-10 09:02

Hej Provst.

Det er vel nok et godt initiativ du har taget - naturligvis skal vi fejre vor gode ven !
Gaveønsket er ligetil, hvis det er op til mig:

En safarirejse til Sydafrika med Jensen Safari, som har lovet mig en "very special price", da der er tale om en VIP person. Holger Jensen vil personligt hjælpe til rette og i det hele taget være med overalt hvor behovet er størst - Jensen regner derfor med, at det bliver det meste af tiden !
Alt vil være betalt, undtagen drikkevarer og lommepenge.
Af praktiske ting nævner Jensen, at bb1 skal være i rimelig kondition uden for megen vægt, da der vil være en del pürsch i buschen og i bjergene, hvor man vil jage en VILD ged

Hvis man beslutter sig for at købe denne rejse, vil der naturligvis fremkomme en udførlig gennemgang, således man ikke føler sig taget ved næsen.

Var det noget ??

Øjenvidnet4
MULTI-X Group - We stick together
Sibirien (Nordsjælland)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-10 09:20

Citat
Gaveidé til en 70 årig jæger ?

Et gavekort til skydebanen i Tivoli

Så er der chance for han også bliver 80

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-09-10 10:25

Vi er rigtig i gavehumør - skal der være gilde, så lad der være gilde.

Fødselsdagsgaven må være en enkeltbillet til: Hvor peberen gror.

Jeg foreslår her på generalforsamlingen, at alle møder op i lufthavnen - eller perronen - alt efter valget af transportformen. Vi skal kippe med flaget og ønske Balledrengen god rejse.
Derefter tager alle mand en ordentlig druktur, hvor vi spiller og synger sjofle sange - og måske danser lidt kosakdans.

Multi-X
Beirut

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-09-10 11:38

Skide godt forslag. Nu varer det 2 år, før Balleknaldet fylder 70, faktisk sker det et par måneder efter jeg fylder samme runde tal.
Men Øjenvidnets forslag er fint. Men så skal jeg med på samme jagttur - og jeg er en langt bedre riffelskytte end Balleknaldet.
Hvis jeg bliver inviteret med på turen, så bliver det kun nødvendigt med en enkeltbillet til Balleknaldet.
Skal vi have gjort noget ved det danske sprog - så skal jeg med. Jeg er helt sikker på at Balleknaldet gerne ser mig som rejseledsager. Jeg ved at SafariJensen råder over nogle billige jagtture uden opsyn. Jeg anbefaler en af disse ture. Vupti.

Mvh.
MULTI-X Gruppen
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-09-10 12:09

Heidi

Nu hvor du er i Beirut, kan du så ikke lige entrere med nogle mavedanserinder vi kan få inviteret ??
Jeg er godt klar over det er i god tid, men hvis de er too skinny, er der tid til at få lidt sul på kroppene af dem !!!

Tonganeserens forslag om at ledsage bb1, er fremragende tænkt og vældig besparende på hele turen, så mon ikke der kan blive stemning for dét ??

Øjenvidnet4
MULTI-MULTI-XY
Jernvedlund

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 08-09-10 12:14

Det er dejligt at se den glæde og begejstring der er for at foretage sig noget - de indkomne forslag er alle gode, men nu lader vi tråden stå åben lidt, så ser vi hvad der dukker op !
Iøvrigt var jeg ikke klar over, at der er 2 år til, men det er altid dejligt med dod tid, når sådan en tur skal planlægges.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-09-10 12:19

Vidste I, at det var i forbindelse med mavedans i Beirut at "ringspillet" blev opfundet, altså det spil hvor man kaster ringe på nogle opretstående pinde?

. . . og til Øjenvidnet:

Takker for tilliden. Jeg skal gøre mit bedste for at uren til Afrika får en Happy Ending.

Mvh.
MULTI-X Gruppen
Tonganeseren
Har fået hul i båden.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-09-10 12:26

Jeg har et godt tilbud til MULTI-X Gruppen.

Jeg betaler selv min rejse til og fra Afrika. Jeg ofrer mig ubetinget i en god sags tjeneste.

Mvh.
MULTI-X medlem
Tonganeseren
Polerer og fedter på nogle 9,3`ere.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-09-10 13:02

Nå, det er der ikke nogen der vidste. Spillet foregår på den måde, at der i en rundkreds sidder 6 mænd. Inde i midten af cirklen vipser mavedanserinden rundt. På et tidspunkt får hun bind for øjnene - og får en plasticring stukket i hånden - sådan en fætter med en indv. diameter på rundt regnet 20 cm. Så kaster hun ringen, og den der fanger ringen med pjoverten, får en gratis drink i baren.
Hvad Fanden havde I ellers forestillet Jer?

Mvh.
MULTI-X med lem
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-09-10 13:35

Nårrrrhhhh, så er det derfra, navnet "pubesring" stammer.

Nu ka' jeg se for mit indre syn, hvordan trunterne hopper ellevilde rundt og hviner af fryd. "vi vil spille pubesring...vi vil spille pubesring" Alt imens de klapper i deres små hænder.

Øjenvidnet, vi har en aftale.!! Jeg får fedet en... 10...12 mavedanserinder op til truntestørrelse.
Jeg går da stærkt udfra at Balleboysssssssssssssttt (Arh, de datans dænder, de hvisssssler når jeg ssssssnakker).... lige skal prøve et ringspil før afrejsen......
Bare nu ringen ikke falder af - det er jo nedgangstider - ved 70 års alderen.

Multi-X
Good bye-ruth...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-09-10 14:46

Arh, de der 20 cm var jo nok i overkanten, men det er for en sikkerheds skyld. Det går jo ikke med alt for mange forbiere. Den slags gør squ nas.

Mvh.
MULTI-X Med lem
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-09-10 18:15

Hvis det kniber med midlerne, så kan Ballesprederen komme med på en kanotur med undertegnede. Vi starter ved Kammerslusen, sejler videre mod Resenbro og møver os videre mod Øst. En lidt øde egn, men den slags har jo også sin charme.

Mvh.

MULTI-X Gruppen
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-09-10 18:38

Det er sateme godt udtænkt, Tonganeser !! Men jeg forstår det således, at det er rart at have en ingeniør/maskinmester med, hvis der skulle opstå "tekniske" problemer ?
Det kunne måske være en god ide at invitere Provsten med - som jeg har forstået ham på et tidspunkt, er han gammel Jæger og kunne måske være nyttig hvis der dukker "krokodiller" op for at nappe lidt i Baldens bajut

Det ender sgu nok med, at alle MULTI-X'erne tager afsted - det kunne eddemaneme være hyggeligt med lidt broderlig "omsorg" for føs'laren - helt ærligt, jeg tror sgu han ville sætte pris på det !! Han kan slet ikke undvære os !!!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Gedser

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-09-10 18:52

Gaver i en sådan anledning bør vække oprigtig glæde og yde vedkomne fornøjelser og måske hjælp,
også for hans betrængte familie og hjælpere!

Så- der bør lægges ud med en stavekontrol til mandslingen, også for at lette Tonganeserens dybdeborende arbejde for at gøre hans indlæg forståelige, og ligesom at tilføre starutbent endnu mere selvtillid, gud bedre dette.

Så- der bør indkøbes en lakeret læder kasket samt triko i samme matriale, et blåt sæt svedtransporterende Helly Hansens undertøjs sæt. Herefter køres han hen til den nærmeste Blue Oyster Bar til fælles glæde for ham og de andre Bajutdrenge.

Så- der bør sendes et frikort for deltagelse på et hundetrænerkursus for begyndere i gå afstand fra bopælen.

Så- der gives et års forbrug af Duracell batterier, til hans arsenal af batteridrevne hjælpemiddler, her kan konen måske få en lille frynse gode.

Så- der gives et frikort hos en dansk dænder tandtekniker, så der er rimeligt kontrol med mundvandet, når han ikke skriger op.

Så- rundkørsel rettes ud således at manden igen kan finde hjem, fordi han tror det er 7. afkørsel han skal af med, et matematisk geni kan så fortælle hvor tit, han rammer rigtigt.

Så- DLS sender besked om, at han er blevet chef for hunde kordinator rådet, og det samme gør Kalø, med en skriftelige beklagelse over at sparket ikke var endnu bedre udført.

Så- der sluttes af med et tandemspring hvor smukke bent bliver koblet på Tonganesren, som har begge skærme på, med udspring fra 18000 fod, med planlagt udløsning i 1000 fod. Springet foregår med close up camera på Tongas lystige grin, men han synger flyv fugl flyv fugl over Limfjordens vande eller noget i den henretning.

Mvh
BW
MULTI medie gavehumør

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-09-10 19:00

Jeg opnåede desværre først en gratis drink under baren, da de smed med brøndringe, og det er ikke så ringe endda, de går stadigvæk og samler de knuste op, hvor de smed for hårdt ind på målet, men til sidst fik da den rigtige højde på

Hik
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-09-10 19:07

Det er fanden uhyggeligt du!

Banjoboy er blevet indklaget til fødevareministeret for at gå i netundertøj ( den gamle model fra JBS, nej ikke DLS ) Tulipp påstår, han liger deres bajona skinker bare urøget og dårligt kogt, men det er slut nu med det luftige undertøj til balledrengen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-09-10 19:09

Så- der sluttes af med et tandemspring hvor smukke bent bliver koblet på Tonganesren, som har begge skærme på, med udspring fra 18000 fod, med planlagt udløsning i 1000 fod. Springet foregår med close up camera på Tongas lystige grin, men han synger flyv fugl flyv fugl over Limfjordens vande eller noget i den henretning.

Mvh
BW
MULTI medie gavehumør

Ja, for Fanden da. Men jeg foretrækker at have kameraet monteret på hjelmen, så man kan se Balledrengens ansigt, når jeg starter på "Flyv fugl. flyv etc." . . .

Tjuhej!

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren

Er ved at pakke skærmen.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-09-10 19:11

Hej Tonga
En kajak tur bliver umuligt, vi ville lave en `grønlænder " med for hver 5 meter og dybden er elendig til den slags.

Yderligere skal han have en special bygget Flintstonemodel, vi får ham aldrig ud af den igen, så må han gå hjem med den på
MVH
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-09-10 19:31

Alle Multi-X springer selvfølgelig samtidig og danner ordet " Bajut " i
det frie fald, alle klædt i lak og kæder, ligefør du rykker i det rigtige håndtag laver vi denne her, Bajut = BÆ

Mvh
BW
MULTI-X i frit fald.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-09-10 00:07

Jeg tror ikke Balledrengen tager imod vores rundhåndede tilbud. Måske ville en ny rugemaskine og 500 vagtelæg være mere aktuel, nu, hvor han er gået over til at bruge Fætter BR legetøj af den fjernstyrede slags. Jeg er sikker på at Balledrengen bliver henrykt for en sådan gave.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren
Søger efter leverandører og priser på vagtelæg på nettet

Godkendelse af svar
Fra : Provsten1

Dato : 09-09-10 09:25

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Mange tak for venlig deltagelse i denne tråd. Der har været mange rigtig gode forslag - tak for dét !

Provsten1

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-09-10 15:40

Tak for poings, Provst

Øjenvidnet4