/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
dvd optager/afspiller
Fra : aasenissum
Vist : 1100 gange
500 point
Dato : 08-09-10 06:16

når jeg nu ikke har en dyt forstand på ovennævnte, men vil gerne anskaffe i hvert fald en afspiller. aner ikke, hvad jeg skal investere i. så er der med harddiske og alt muligt. total forvirring.
jeg vil gerne kunne vise fotos fra dvd skive fra egen computer, afspille film, evt. video optaget på en mobil/camera.
tænk på mig som en fatsvag gammel kone, som gerne vil have det hele og så skal det være nemt og billigt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-10 07:14

Citat
som gerne vil have det hele og så skal det være nemt og billigt.

Så må du lige oplyse HVORDAN du modtager TV-signal samt om du besidder HD tv med mpeg4 eller bruger box.

Med hensyn til at vise videoer fra mobil er det et komputerspørgsmål (konvertering)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-10 07:17

PS....

Pris og model er KUN et spørgsmål om faciliteter - kvaliteten at det optagede/afspillede er det samme.... (en fil er en fil)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-09-10 07:29

hvis du KUN vil afspille, (ikke optage fra fx TV mm.)
er en DVD afspiller til ca. 300 kr. fuld ud tilstrækkelig
der skal du bare sikre dig den kan afspille de formater du ønsker,
(fx CD/DVD -/+ jpeg til fotos, SVCD til videokamera osv.)
og om lyden skal være 2, 3, ellre 5 kanaler (sourround stereo)

en kombineret DVD optager/afspiller adskiller sig kun ved
at den også kan optage,... enten på en DVD skive,.. eller på en harddisk
udgaven med harddisk kan normalt også optage direkte på en DVD skive,
eller overspille indholdet fra harddisken til en DVD skive,

til ren afspilning er det ligegyldig hvilhen udgave du bruger,

så er der "luksusudstyr" som fx opskalering til opskalering til 1080p,
det er til at forbedre billedet hvis det er optaget analog,

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 08-09-10 07:48

Jeg har købt en dvd afspiller til 300 kr. i føtex der lige netop kan alt det.
Det skal være den med USB indgang og kort indgang.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-09-10 08:45

For lige at komme med mit bidrag til forvirringen, du efterlyser jo ikke kuen en afspiller, men en optager.

Hvis du har (eller planlægger at få) et HD-TV, det er de nye fladskærme næsten allesammen til, så du kan se fx DR HD, skal du også have en harddiskoptager der kan klare det, dvs HD og MPEG4.

De er stadig ret dyre (omkring 4000 kr har jeg set dem til, fx fra Samsung), og optager på harddisk, men kan kun AFSPILLE DVD'er og de nye Bluray disks, der kan bruges til film i HD.

Jeg nøjes med en gammel model harddiskoptager, der kan overspille til alm DVD'er, og ikke kan opatge fra HD-TV, og venter på at de nye modeller bliver meget billigere. Sådan en som min kan du få for ca 1-2000 kr, min kostede 999 i Kvickly, på tilbud.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 08-09-10 08:56

øhm, altså alle de der udtryk, som jeg ikke kender rw - + osv.osv. , men hvordan finder jeg ud af det. står det f.eks. på selve filmen?
får om føje tid en fladskærm. har pt. en box fra tdc som virker på et gammel knokkel af et tv. og bredbånd.
jeg blev i foråret ramt af både en hjerneblødning og blodprop, derfor en sløvere opfattelse. så hav venligst forståelse for mine mange "dumme" spørgsmål.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-09-10 10:46

RW betyder på Dansk,.. en skive der kan optages og slettes på på flere gange
står på skiven,

denne afspiller kan afspille alle formater
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-blu-ray/dvd-afspiller/DVDS38EGK/panasonic-dvd-afspiller-dvd-s38?Selected=Specifications#tProductTabcontent

men du skriver ikke helt klart om du vil optage fra TV eller andet,
det er spild af penge at købe en optager,.. hvis du udelukkende bruger den til afspilning,. !

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-09-10 11:50

Hvis du ikke absolut skal optage, så ville jeg, som flere andre har foreslået, nøjes med en billig DVD-afspiller, der kan afspille de DVD'er du har eller laver på computeren.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 08-09-10 13:25

jeg tror I er inde på noget af det rigtige.
men vil jo gerne ha en uden alle mulige dikkedarer, men som er kvalitet.
og hvad skal der så stå på den?? jeg husker en gang i tidernes morgen ... plus eller minus film? det var dengang meget vigtigt.

jeg er optaget det meste af dagen, så det er ikke fordi jeg ikke gider svare.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-10 14:07

Citat
jeg husker en gang i tidernes morgen ... plus eller minus film

Hukommelsen svigter

Det har INTET med filmen at gøre - det er KUN et spørgsmål om "hjemmebrændte" DVDer - der er 2 forskellige medier (passer ikke helt - der er flere), nemlig + og -.

Ældre DVDafspillere og optagere kunne som regel KUN bruge et af dem...

Idag har du kun det problem på de HELT BILLIGE maskiner...

Men vælger du en maskine der f. eks. KUN kan "spille" +medier er det selvfølgelig dem du køber....

Din evt. video fra mobilen, finder du ikke uden videre afspillere der sådan lige klarer - de skal lige gennem komputeren først - det er jo helt andre formater.

Men lad være med at gøre det mere besværligt end det er.

Som sagt klarer 98% af alle afspillere BEGGE typer og ved DVDoptagere tjekker du lige ved køb om de klarer begge eller kun den ene - og det er så selvfølgelig den du fremover køber og brænder/optager på....

Kvaliteten er den samme og du bruger + eller -

Og som sagt er "købefilm" UDEN det problem......

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 08-09-10 19:05

nåh ja, rw = rewritabel.
jeg synes ikke, det virker så uoverskueligt om i morges kl. 6.16
mon ikke det lykkes. det er så træls at stå i butikken og fornemme - køb nu den her, den vil vi så gerne af med
den får lige lov at leve lidt længere

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 08-09-10 19:21

Citat
køb nu den her, den vil vi så gerne af med

For at gøre det nemt......

Køb samme mærke som du agter at købe fladskærm i

Så sparer du i de fleste tilfælde en fjernbetjening

Kvalitetsmæssigt er mærket IKKE vigtigt (men det skal du ikke sige videre til en med B&O )

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 08-09-10 20:14

Siden at du kan finde ud af en computer, så var det måske en idé at købe et mediacenter
Dvs. en ganske almindelig stationær computer med f.eks Windows7 Home Premium med en eller flere tunere i (tuner kan enten være som USB eller PCI kort og du vil kunne optage dine favorit TV-udsendelser, og se dem når du har lyst.) hertil kan du sætte et trådløst tastatur/mus og vupti, så har du opfyldt alle dine krav når du har sat det til dit fjernsyn.... Dog får du ikke noget flot billede uden at du har et flad tv af en-eller-anden art.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 10:47

inden du hopper på en dvd
så kig lige her
rimelig billig og masser af plads til det hele
der findes selvfølgelg dyrere og bedre
http://www.emb.dk/articlelist.452
har selv en, da min dvd ikke gider mere
bare smid alle dine film/ musik og billeder over på den
og du er kørende
har du selv en ata/ide 2½ harddisk, er 250.- ingen penge

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 10:52
Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 11:22

Citat
evt. video optaget på en mobil/camera.

dem konverterer du bare med dette - til avi/
http://www.formatoz.com/screenshot.html

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 09-09-10 15:45

det er småt med plads omkring computeren, derfor hedder det en dvdAFSPILLER.
og det bliver så samme mærke som fladskærmen.

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 09-09-10 15:48

Tak for svaret refi.
det, som gjorde udslaget, at det blev dig, refi, var den med fjernbetjeningen.
men alle I andre skal have en stor tak for deltagelsen. der var rigtig mange gode råd. de bliver nærstuderet i nærmeste fremtid.

tak for hjælpen allesammen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-10 15:59

Selv tak....

Og gør det nu ikke sværere end det er

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 09-09-10 18:01

nnnjaaaah, det ve' je' nu ikk' regti'