/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Ny Router med ADSL modem? TDC kunde
Fra : hiver
Vist : 2458 gange
100 point
Dato : 07-09-10 15:47

Hej eksperter,

Jeg har fået ADSL fra TDC, med det her klassiske lille hvide modem fra Siemens, og så kobler jeg en ældre Linksys router på den. MEN jeg kunne godt tænke med en N router, og vil i samme moment gerne springe ADSl modemmet over for at spare strøm og stik.

Er der en N router med indbygget ADSL I kan anbefale, som bare spiller med TDC uden problemer (Eller som I kender opsætningen til)? Jeg spørger fordi jeg ikke orker at troubleshoote 3 timer plus at skulle 'tigge' info af TDC om opsætning af udstyr de ikke supporterer, osv.

Takker, Mads

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 07-09-10 15:55

TDC har en såkaldt Homebox - adsl modem, linksys og router i et. Den er smart, synes jeg. Jeg ved dog ikke hvordan du skal få fat i en, jeg fik den tilsendt uden at jeg bad om den. Du kunne jo spørge TDC.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-09-10 16:15

- vi er også glade for vores Homebox, trådløst over hele huset:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23108

Kommentar
Fra : hiver

Dato : 07-09-10 16:31

Hmm, så går der vist lidt TDC i den: Det virker som om en Homebox kun gives med hvis man har flere produkter fra TDC. Jeg har medarbejderbredbånd og Mobiltelefoni - Stouenberg, kan jeg så få sådan en? og/eller, sælger I den seperat?

Bemærk, andre må gerne byde ind med et alternativt bud på det oprindelige spørgsmål...

Takker, M

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-09-10 19:16

Inden du forkøber dig i router med ADSL - så kig lige efter om det er en VDSL du har fået. Den kommer nemlig også fra Siemens.

Kommentar
Fra : Martinhs

Dato : 08-09-10 10:12

Hvis du har en stand alone TDC ADSL så skal du købe dig en helt alm. Netgear WGR614IS WIFI ROUTER 54MBPS. Købes i TDC Butikker og andre steder som expert.dk (ca. 249 kr.) Det er den nemmeste router og den eneste som TDC helt reelt garantere virker og yder support på hvis noget skulle gå galt.

Med hensyn til TDC Homebox, er det en smart trådløs router løsning som virker perfekt, men den forudsætter at du tilkøber telefoni og samtidig har TDC TV (TDC Home Basic og Home Trio). Homebox er super let, da den er forudkonfigureret af TDC, og hvis du bestiller Basic eller Trio kommer TDC og sætter den op

Virker fint hos mig..og alle andre jeg kender.

Kommentar
Fra : hiver

Dato : 08-09-10 12:55

@Eyvind : Tak for rådet, den checker jeg lige.

@Martinhs , Tak for tippet, et par spm:

Er du sikker på den har indbygget ADSL, dvs dur den som eneste box, så man undgår ADSL modemmet?

Når du skriver det virker fint hos dig, er det så Homebox eller Netgear routeren?

Jeg kan se den model du nævner står som udgået nogle steder, på netgears hjemmeside virker DG834G som det rigtige bud, hvis den både skal have N standarden og indbygget ADSL?

http://netgear.com/products/home/wirelessouters/simplesharing/DG834G.aspx

Nogen der kender den, hvis TDC blåstempler netgear var det måske meget godt at holde sig til deres?

Mvh M

Kommentar
Fra : Martinhs

Dato : 08-09-10 13:06

Damn... Jeg fik vidst svaret lidt i en vind ;(

Netgear modellen som jeg nævner er kun trådløs Router, men er stadig godkendt af TDC. Dog slipper du ikke for ADSL modemet ved siden af. Tilgengæld vil jeg mene at hvis du vælger Netgear routeren og beholde TDC modemet, så er det til sammen faktisk mindre en TDC's Homebox.!

Så overvej om det er det værd... For, mig bekendt godkender TDC IKKE noget andet adsl modem, end deres eget udstyr.