/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
nyt akvarie
Fra : bublebee
Vist : 733 gange
100 point
Dato : 06-09-10 14:57

Så skete uheldet..... I nat kl 3 vågnede jeg ved at kunne høre vand plaske ned på klinkegulvet i stuen nedenunder. Jeg gik ned og så en stor flænge i forruden på mit 180 liters akvarie. så skulle vi i gang med spande under, tømme dem, støvsuge vand op, tørre op og redde fisk. Heldigvis stopper revnen ca 20 cm fra bunden så der er stadig vand i. så i dag skal vi ud og anskaffe os et nyt. Har lidt kig på et brugt 180 liters med lige bagdel, og så et stort glas med buede hjørner i front. der dette ok ?
Vil helst ikke opleve det igen, men forstår slet ikke hvordan det revnede.
Har stået på samme sted i 2 år uden problemer. Underligt.....

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-09-10 15:15

OBS:
Det er MEGET vigtigt at et akvarium står 100% i vater Det kan have været én af mulige årsager for at glasset rævner.
MVH Akle

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 06-09-10 15:39

ja vi bor i et gammelt hus. det stod i vatter for 2 år siden, men kan selvfølelig være gulvet har givet sig lidt

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-09-10 16:45

Det er ikke så meget et problem om det står i water, som ar underlaget er passende stabilt men også lidt blødt.

Buede glas vil give fortegning, når du kigger ind i det.
Det er en smagsag og afhænger om man kan lide spejlsalens fortegninger.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-09-10 09:28

Du trenger vel ikke købe helt nyt akvarie.Du kan vel bare skifte det glasset der er defekt.Det er vel billigere.

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 07-09-10 13:31

ved Viby sj ligger der en lille fabrik der også laver reperationer tlf 22322344

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 07-09-10 15:53

det er et akvarie uden ramme, hvor glassene bare er limet sammen. så det er bestemt ikke lige til at skifte glasset....

Kommentar
Fra : me67

Dato : 08-09-10 12:36

Det kan da kun være lettere at skifte glas i et akvarie uden ramme end et med.

Men måske jeg tager fejl

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 08-09-10 13:16

Dem med ramme der er glassene limet fast i rammen og de andre her er limet sammen. Så risikoen for at ødelægge et andet glas oven i er større ved dem uden ramme.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-09-10 13:24

Jeg forstår ikke hvordan du skulle ødelægge de andre glas.Du skal bare gøre glasset rent for lim eller silicone.Det er så enkelt at min mor kunne lave dit akvarie.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 08-09-10 13:36

ku jeg også godt, først skal man så lige have et stykke ordentlig glas, så skal man have skåret de andre fri fra hinanden, så skal man have det her limet fast og puttet silicone på. nemmere at sætte et andet akvarie op, hvilket jeg endte med at gøre