/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Lydfiler ???
Fra : anjyme
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 07-05-03 18:27

Jeg har fået Beatles`s samlede musik på en cd. Problemet er at den kun kan spilles på pc.
Det er wave-filer, men når jeg forsøger at brænde den over i Nero 5,0, skriver den at den kun understøtter PCM wav-filer.Så forsøger jeg at ændre dette i "gem spor", og den gemmer godt nok, men resultatet bliver " uninspected filformat". øv-øv-øv.
Kan nogen mon hjælpe mig ???
Cd´n er lovlig og IKKE hentet fra nettet.
Venlig hilsen
Anjyme

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 07-05-03 19:14

Hej

Hvis jeg havde købt en CD som ikke kunne afspilles på en almindelig CD'afspiller, så ville jeg da gå i forretningen med den igen, og få en ny der kan, eller pengene tilbage.

Eller er det fordi det er en meget gammel afspiller du har.

Du kan finde en lang række CONVERTER programmer på nettet, der kan konvertere til både MP3 og wav.

Prøv denne søgning på google.. Den giver godt og vel 4500 resultater, som du kan vælge mellem.
http://www.google.com/search?num=20&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&safe=off&as_qdr=all&q=converting+to+wav+pcm+free+download&lr=8&newwindow=1&safe=off&as_qdr=all&q=converting+to+wav+pcm&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

Der er masser af programmer der kan bruges...

BenKvist

PS. grunden til jeg ikke anbefaler en enkelt, er at der er flere der er lige så gode/dårlige. Håber det er ok

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 07-05-03 19:22

Hej benkvist.
Tak for det, jeg prøver at se på det.
Jeg har ikke købt cd´n i en forretning, men det er en kopi, og det er altså lovligt !!
Hilsen anjyme

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 100 point
Dato : 07-05-03 21:52

Hej anjyme

Denne CD købte jeg også for nogle år siden. Den er kun beregnet til afspilning på PC, derfor også den flotte grafik.

Med venlig hilsen
Frank

Godkendelse af svar
Fra : anjyme

Dato : 07-05-03 21:57

Tak for svaret Franksp.
Tak, så kan jeg bedre forstå det.
Hilsen anjyme