/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
PDF til text
Fra : snaptil
Vist : 659 gange
100 point
Dato : 06-09-10 10:03

Nogen der kender en god måde at få lavet en pdf fil om til text? som er gratis?

Jeg har forsøgt : http://www.free-ocr.com/
Hvor jeg skulle uploade min fil. Det lykkedes ikke.

Jeg forsøgte at hente et OCR program fra download.dk, men fik her advarsel om at hjemmesiden var skadelig.

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 110 point
Dato : 06-09-10 10:20

Prøv om ikke det kan lykkes med denne!
Det plejer at virke hvis det kun er tekst!

www.anypdftools.com/pdf-to-word.html

Ammitz

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-09-10 10:47

Jeg ved ikke om jeg gør noget forkert. Men når jeg åbner word filen. Får jeg bare 3 "billeder" og ikke råtekst som jeg kan arbejde med.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-09-10 11:17

Har lige prøvet med et andet dokument. Og her virkede programmet fint.
Så jeg fik svar på mit spørgsmål. Men mangler desværre stadig et program der kan læse indscannede dokumenter.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-09-10 11:20

metoden du skal bruge kommer an på udgangspunktet.
en pdf fil kan indeholde både tekst og billeder
hvis det er tekst kan du bare markere hele teksten og kopiere det over i word
hvis det er et billede skal du have gang i et ocr program
prøv free ocr igen

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-09-10 11:34

Hej EXTERMINATOR

Det er tekst i kolonner, så det minder lidt om excel, men er lavet i et andet program.
Det er så blevet udskrevet fra dette program til papir og herefter indscannet og sendt til mig. Jeg har kontaktet dem og spurgt om de ikke kan udskrive det direkte til PDF, da det måske vil hjælpe.

Jeg har forsøgt at tage et stykke af tekstdelen ud og sætte i word-dokument. Men det er stadig kun et billede og ikke tekst.

Mht. til hjemmesiden, så sidder jeg måske på en så langsom forbindelse at det ikke kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-09-10 11:40

Citat
og herefter indscannet og sendt til mig

så er det billeder
free ocr burde kunne hjælpe dig

husk at filstørrelsen max må være 2 MB
din hastighed burde ikke have noget at sige

hvilket program er det lavet i oprindeligt, måske du kan åbne de filer

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-09-10 11:41

Et program der hedder accredition.
filen er en 1.1 mb

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-09-10 11:49

Prøvede hjemmesiden igen igen. Og nu fik jeg konverteret den første side til tekst (-:

Men jeg ikke hvad jeg skal gøre for at se de næste ? Der er 8 sider i alt.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-09-10 11:59

Mange tak for svar. Jeg filen tilbage som Excel. Men nu har jeg da et program og hjemmeside som virker. Tak for hjælpen også Exterminator.
Jeg kan lave et særskilt spørgsmål og give dig point i ?

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 06-09-10 12:00

Tak for svaret Ammitz.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 06-09-10 13:17

Selvtak, - håbr du kan bruge det fremover!

Ammitz