/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Gendannelse af data fra harddisk
Fra : toyota34
Vist : 1005 gange
100 point
Dato : 05-09-10 12:03

Jeg har desperat behov for anbefaling af firma i området Køge, Stevns, Roskilde, Ballerup og omegn som kan genskabe data fra en ekstrn harddisk der har været på en tur på gulvet og ikke virker mere.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-09-10 12:19

Tjek den nærmeste computerforhandler, han kan fortælle dig det...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-09-10 12:32

Har harddisken taget skade eller er det kun boksen den er i som er smadret?
Undersøg lige det inden du poster penge i gendannelse som måske ikke er nødvendig, du kan tage disken ud af boksen og sætte den ind i din computer med de nødvendige kabler som måske allerede er i computeren.
Hvis du vil prøve det først så fortæl lidt mere om dine muligheder

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 100 point
Dato : 05-09-10 13:25

www.ibas.dk - det koster lidt, men til gengæld gør det arbejdet rigtig godt.

Har kontor i Lyngby-området, men sender vidst diskene til Sverige.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 05-09-10 14:59

Prøv Neverboot på Amager evt.
De kan vist lidt af hvert i den kategori - nogle nørder, kort sagt

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 05-09-10 19:03

Kabinettet fejler ingenting, men efter styrtet siger selve disken underligt og jeg kan ikke få fat i drevet hvis den sættes på usb porten på PC´en.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 05-09-10 21:45

"efter styrtet siger selve disken underligt"
Det lyder foruroligende, lad endelig en ekspert recover den for dig.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-09-10 20:58

Ud fra det du allerede har fortalt lyder det somom at det ikke er noget som kan ordnes på et almindeligt lille it-værksted. Hvis det er selve diskenheden der har taget skade kan man kun hente dataene ud ved at lave et egentligt indgreb i enheden og evt. tage selve skiverne ud. Og det er bestemt ikke noget man selv skal rode med.

Jeg har for nogen tid siden læst at IBAS tager fra kroner 5000,- og opefter for at ordne den slags. De åbner disken i et superrent rum hvor alle er iført rumdragter, tager skiverne ud, sætter dem i en særlig konsol med særlige læsehoveder som den kan justere på alle tænkelige måder, og kopiere alle dataende over på et medie efter dit valg. De kan ovenikøbet genskabe data som har været slettet og overskrevet op til flere gange.

Så det er helt op til dig hvor meget du vil ofre på at få de data kopieret ud fra den disk.

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 17-09-10 18:57

Tak for svaret ostemanden.