/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Dantax - Hvem er det??
Fra : ram2
Vist : 2402 gange
100 point
Dato : 07-05-03 17:46

Er der nogen der ved, om Fa. Dantax er et navn der blot bruges af et eller andet kendt firma, der ønsker at markedsføre en billigudgave af deres produkt / er.

Det drejer sig om et Dantax SX3300Z3 digitalt kamera. Umiddelbart ser det ud som om det er et OK kamera, men prisen ligger under, hvad man kan forvente af et tilsvarende med et finere navn.

Kameraet kan ses her:
http://asp.dantax-radio.dk/katalog.asp?sprog1=DK&sprog2=ALL

Hvad er jeres mening om dette kamera, og kender I firmanavnet andet sted fra?

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 07-05-03 18:23

Hvis du går via Http://WWW.Yahoo.com og søger på dantax får du et righoldigt udvalg af organisationen der anvender navnet DANTEX
Mvh OW

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-05-03 19:17

Hello OW.
Tak, men de links der er på Yahoo, er de samme som jeg finder, når jeg søger på Gogle. Der er dog ingen af dem, så vidt jeg kan se, der siger noget om hvem og hvad Dantax er.

Jeg tænkte på ham Clan, om han ikke har så meget forstand på digitale kameraer, at han kan vurdere dette - hvis han overhovedet ser spørgsmålet.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : badedyr73

Dato : 07-05-03 20:10

Efter som Dantax 4400 z3 også sælges som Medion, mon så ikke at du også kan finde noget om sx 3300 hvis du søger på Medion.

Badedyr

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 07-05-03 20:39

Hej Ram!

Jeg har også kigget lidt mere om specifikationer m.v. til Dantax SX3300, da bl.a. en af mine døtre har bedt mig holde øje med gode og betalbare digitale kameraer.

I sidste uge var det Quickly der kom med et godt tilbud og nu altså Føtex!

Du kan læse mere om Dantax via: http://www.dantax-radio.dk/

Dantax mærket tror jeg Dantax benytter til varer som de køber ind i større antal og sælger videre til bl.a. Føtex.

Jeg har bl.a. købt en Dantax video til en af mine døtre som nu har haft den i et godt stykke tid, og den har virket helt upåklageligt.

Hvis jeg ikke selv havde et digitalt kamera kunne jeg godt finde på at købe det. Det ser ud til at være OK og med 64 MB hukommelse, så man ikke lige behøver at købe mere. Endvidere har kameraet 3 x optisk zoom og 2 x digital zoom og der følger software, kabler og taske med - en meget lokkende pris til kr. 1.999,- og hvis man ikke er tilfreds med kameraet - ja så kan man bare levere det tilbage og få pengene retur (det plejer man at kunne få og uden vrøvl hos Føtex).

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 07-05-03 20:47

Hej igen Ram!

Jeg så lige, at jeg havde opgivet næsten det samme link som dig selv - sorry

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 07-05-03 20:58

Så vidt jeg ved om Dantax, er det de samme komponenter som de dyre mærker, men ikke det samme navn.. (sjovt nok).
Man kan sammenligne det med bil-verdenen, hvor VW står bag både Audi, VW, Skoda, Seat og i vidt omfang anvender samme komponenter, men pris er ikke helt den samme.
Dog ved jeg ikke hvad der er inden i Dantax. Ved B&O bruger Philips, Saba bruger Thomson.... og sådan er der en række.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-05-03 21:13

Det er sådan noget jeg tænkte. Altså at et kendt firmanavn f.eks. Goodyear laver et dæk med et andet handelsnavn, men stadig med deres ekspertise bagved.
Det undrer mig dog, at jeg ikke nogen steder kan finde noget der viser hvem fabrikanten er.
Jeg har også søgt på Medion, men det er samme resultat. der kommer nogle produkter frem, men ikke nogen H.page der viser hvem de er.

Men Bjarne_H, du mener at kameraet er OK?? Er prisen også??
Nu nævnte du jo selv, at det var Føtex, så må jeg jo se om der er nogen tilbage når jeg når frem.

Mvh
Ram

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 100 point
Dato : 07-05-03 22:17

Hej ram2

Her har du lidt om firmaet Dantax Radio:

Hvis mærket Dantax er fra elektronikfabrikken Medion, som er en meget stor virksomhed i Tyskland, ville jeg ikke være bange for at købe disse produkter.
De startede med at sælge produkter i Danmark, i den tyske supermaekedskæde Aldi.
I dag forhandles Medion også bl.a. i Merlin og Fona.

Jeg ved ikke om du kan bruge disse oplysninger til noget, men nu har jeg sendt dem.

Firma :   Dantax Radio A/S
   Adresse:   Bransagervej 159490 Pandrup             Telefon:   (+45) 9824 7677                   Fax:   (+45) 9820 4015
   Web-site: www.dantax-radio.dk
   E-mail:   ps@dantax-radio.dk
   CVR nr.:   75075715

Firma oplysninger

   Antal ansatte:    10-19
   Bankforbindelse:    Sydbank
   Girooplysninger:    4110501
   CVRnr.:   75075715
   P nr.:   1002448443

   Bestyrelse

   Bestyrelsesmedlem:   John Peter Jensen
Mads Peter LübeckPoul
Halfdan Lauritsen
Preben Pedersen

   Personer

   Topledelse:   Direktør Preben Pedersen
   Marketing:   Direktør Preben Pedersen
Lars Venning
   Salg:    Direktør Preben Pedersen
Lars Venning
   Eksport:    Direktør Preben Pedersen
Lars Venning
   Indkøb:    Direktør Preben Pedersen
Lars Venning
   Edb/informatik:   Lars Pedersen
   Økonomi:   Per Svenningsen

Faggrupper

      • Højttalere og højttaleranlæg• Radio- og TV-apparater

   Varemærker

      • Akai• Dantax• Sanyo

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-05-03 22:34

Hej Frankie.
Det undrer mig, at du ikke skriver noget om, hvorvidt de har cola automat i deres kantine.

Det er helt utroligt, hvad du lige kunne grave frem.

Har jeg forstået det ret: Medion, et tysk firma sælger nogle af deres produkter til et dansk firma. Produkterne forhandles i Danmark under navnet Dantax. Hvor kommer Akai & Sanyo ind i billedet. Korriger mig lige, hvis misforstået.

PS. How goes??

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-05-03 23:14

Heej Ram

Efter det oplyste, har de kun Pepsi Max Cola i deres køleautomater. Det er heldigt, da det er min favorit-cola.

Det var "badedyr73" der i sin kommentar til dig, oplyste at Dantax og Medion var samme virksomhed. Derfor det svar jeg gav.

Hvis jeg f.eks. i Greens Erhvervsregister søger på Sanyo og Sony, får jeg mange sammenfaldende adresser. Derfor konklution. Sanyo er Sony's discountmærke, ligesom f.eks Lexmarks er IBM's discountmærke. I det pengeinstitut jeg er ansat i, er f.eks. alle printere (flere hundrede) af mærkes Lexmarks, som er et IBM produkt, bare til en brøkdel af prisen. Sådan er det med utroligt mange varer. Det tænker vi bare ikke over i hverdagen. Jeg har en god ven, som er ansat i Merlin. Han anbefaler helt klart at købe mærket Medion i forbindelse med mit eventuelle køb af en ny bærbar. Det han focuserer på, er jeg for færre penge får en ligeså god bærbar, som hvis jeg købte et dyrere mærke. Han fortalte også, at mange af komponenterne er fuldstændig ens. Igen ligesom Audi & Skoda.
Jeg håber dette hjalp lidt, ellers må vi fortsætte i morgen, da jeg skal i seng nu, da jeg skal tidligt op. Jeg skal til møde i København kl. 08.00. Det er sgu tidligt, når man som jeg bor i Odense.

Venlig hilsen og godnat RAM

Frank

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 10-05-03 11:03

Tak for svaret Franksp.

Jeg har købt kameraet, og skal nu bare lære at bruge det.
Men det undrer mig, at der ikke noget sted på æsken eller i manualen er en eneste henvisnig til en adresse eller telefonnr. der har med Dantax eller andre at gøre. Faktisk er min eneste indgangsvinkel til alt der vedrører dette kamera gennem Føtex.

Men nu fik jeg jo nogle opl. fra dig, så derfor point til dig.

Mvh
Ram2

PS.
Hvad er din http adresse, jeg har glemt den.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-05-03 19:14

Hej ram2

Held og lykke med dit nye kamera. Det skal du nok blive glad for, og tak for pointene.

Min http adresse er:

http://www.franksp.k-nettet.dk/main/frontpage.asp?wid=3256

Go' week-end
Frank

Kommentar
Fra : elmo

Dato : 19-06-03 13:29

Jeg tror Dantax opkøber billig elektronik udenlands - sætter Dantax-navn på - og markedesfører produktet med et dannebrogflag på indpakningen.

Jeg købte en vejrstation fra dantax. Måtte have den byttet 2 gange inden for en ugen på samme fejl, og måtte til sidst have pengene tilbage. Nogle måneder senere så jeg akurat samme produkt, men fra en anden leverandør.

Så enten køber de samme skrammel i udlandet som mange andre, eller så sælger de egne skrammelprodukter til andre.

Kommentar
Fra : Dantax_shop

Dato : 10-09-03 23:01

Hej Ram2

Jeg kan oplyse at Dantax Danmark, som er et gammelt hederkronet højtaler mærke, ligger i Pandrup ved Ålborg. Direktøren Lars Vemming rejser nu rundt i verden og køber partier ind under navnet Dantax. Dantax har ingen ting med medion at gøre.
Dantax kan sælges forholdsvis billigt da der ikke skal betale rattigheder for navnet til nogen. Vi har i øjeblikken meget stor efterspørgelse på Dantax digital kamera og kunderne virker meget tilfredse med deres køb. Jeg er sikker på at du nok skal blive tilfreds.

Med venlig hilsen
www.Dantax-shop.dk

Kommentar
Fra : Dantax_shop

Dato : 10-09-03 23:01

Hej Ram2

Jeg kan oplyse at Dantax Danmark, som er et gammelt hederkronet højtaler mærke, ligger i Pandrup ved Ålborg. Direktøren Lars Vemming rejser nu rundt i verden og køber partier ind under navnet Dantax. Dantax har ingen ting med medion at gøre.
Dantax kan sælges forholdsvis billigt da der ikke skal betale rattigheder for navnet til nogen. Vi har i øjeblikken meget stor efterspørgelse på Dantax digital kamera og kunderne virker meget tilfredse med deres køb. Jeg er sikker på at du nok skal blive tilfreds.

Med venlig hilsen
www.Dantax-shop.dk

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 11-09-03 18:33

>www.Dantax-shop.dk

Tak for jeres kommentar. Jeg har nu haft kameraet i ca. 4 mdr. og må sige at jeg er godt tilfreds. Der er "skønhedsfejl", så som et enormt batteriforbrug. Samtidig var det ønskeligt, at den medfølgende taske havde en sidelomme eller var lidt større, så USB kablet kunne være der i.

Kameraet har det i perioder med at "fryse", men det ordnes ved at tage batteriet fra. Det er dog lidt irriterende. Hvad kan det skyldes?

Jeg har også forsøgt at få fat i et ekstra USB kabel, men har ikke kunnet finde et mage til. Det kunne I godt sælge fra fabrikken.

Billederne er fremragende, og det har virkeligt været morsomt, at komme ind i den digitale fotoverden.

Og så er det lidt ærgeligt, at SX 4100 Z3 nu sælges for det samme, som jeg gav for SX 3300 Z3. Men sådan er denne IT-verden jo. Det som nyt i dag, er gammelt i morgen.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Dantax_shop

Dato : 20-10-03 22:34

Hej Ram

Det er godt at høre, at du er glad for dit kamera.
Ekstra USB kabler til Dantax digital kamera kan købes hos.
Tune-ON.dk

På adressen www.dantax-shop.dk

Kommentar
Fra : Dantax_shop

Dato : 20-10-03 22:36

Hej Ram

Det er godt at høre, at du er glad for dit kamera.
Ekstra USB kabler til Dantax digital kamera kan købes hos.
Tune-ON.dk

På adressen www.dantax-shop.dk