/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VW T4 1995, bankelyd
Fra : jens-lyn
Vist : 3181 gange
50 point
Dato : 04-09-10 19:19

Når jeg drejer og samtidig kører over noget ujævnt, kommer der nogle knække-bankelyde fra undervognen, når jeg er til syn, er der ingen bemærkninger, -
- nogen der har en ide ?

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 60 point
Dato : 04-09-10 19:46

Tjek :

1) den yderste ring af fjedre. typisk kan de være knækket på den sidste 1/4-1/2 omdrejning.
2) kødben eller styrestag - ledforbindelsen til krængnings stabilisastoren
3) tårnleje - det øverste leje i fjederfæstet

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-09-10 21:49

umiddelbart ville jeg mene at du kører rundt i ring
-------
at forstå, at biler er beregnet til at køre LIGEUD
ikke i rundkørsler, som giver et unormalt STORT slidt
på lejer_ der KUN er vant til at køre lige-ud
prøv at tag en tur med en BUS, og du kan VIRKELIG
høre DET, især lige før/ efter de kører ind i rundkørslen
---
vil du gøre noget ved DET, snak med en POLITIKER
----
at synsmanden så ikke gider tjekke din bil ordentlig efter
kan ikke være andres skyld...

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 05-09-10 20:05

Ja måske synes du at jeg kører i ring, men hvad svarer du på ?

Godkendelse af svar
Fra : jens-lyn

Dato : 05-09-10 20:06

Tak for svaret Beestone. Det kan forstås, -

Kommentar
Fra : moss4200

Dato : 20-09-10 13:40

Hej.

Jeg har en polo fra 95, hvor samme problem er opstået. Den har været til syn for 5 mdr. siden og gik igennem med en bemærkning om forhjulsmanchetterne som skulle skiftes. Dette er blevet gjort, og der er siden ikke været nogle fejl eller mislyde. Nu er banke lyden opstået, og den kommer og går lidt som den selv vil. Det lyder som om der sider noget løst som sider og klapper eller lignende. Jeg er ikke den store bilexpert, men jeg synes ikke at kunne se noget galt når jeg bare kigger ind under bilen.

Nogle forslag.

Kommentar
Fra : flvin

Dato : 06-10-10 20:32

det er fint nok svar at Beestone kommer med....
Men.. Da en VW transporter T4 kører med torsions fjedre.. ER DET IKKE ..
1) den yderste ring af fjedre. typisk kan de være knækket på den sidste 1/4-1/2 omdrejning.
2) kødben eller styrestag - ledforbindelsen til krængnings stabilisastoren
3) tårnleje - det øverste leje i fjederfæstet.

disse er ikke på en transporter

Men næsten helt sikker dine bærekugler.. og jeg tror det er de øverste da de er lidt svære at tjekke..

Du skal løfte din bil på hjulophænget og så sætte et koben eller ligne under hjulet og så forsøge at løfte hjulet .. så kan du se om der er slør i øverste bærekugle..
den er træls at skifte og skal presses ud og i ..

Kommentar
Fra : noel6

Dato : 27-05-11 10:50

Det kan også være det yderste kardanled, jeg har selv været ude for det et par gange