/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvad er bedst til at myrde lopper med?
Fra : binky
Vist : 893 gange
300 point
Dato : 04-09-10 18:26

Så gik den ikke længere. Mine 2 hunde har fået lopper. Jeg har set hunde, der er blevet sprøjtet direkte på pelsen med loppegift; er det sundt? Mine hundeskatter skal selvfølgelig i bad med loppeshampoo, og de skal have den der dråbe i nakken. Jeg vil bare gerne vide, om der er nogen, der kender til loppespray direkte i pelsen. Mine hunde er voksne Golden Retrievere.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-09-10 18:41

Du må endelig ikke sprøjte direkte på hundene med det der til omgivelser.

Det kostede en dyrlægeregning her, da min gamle kat for mange år siden - lige fik et sprøjt.

Men vi har ikke haft lopper siden vi gik over til at dryppe i nakken på hund og kat.

Men det tager lige lidt tid i en overgang. Så drop det ikke, men forsæt med behandlingen. Efter nogle måneder ser du ikke en loppe andet end hvis den er død.

Jeg har ikke set midler til at sprøjte direkte på dyrerne

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-09-10 18:43

Det bedste er helt sikkert den der dråbe i nakken - her i huset bruger vi frontline combo vet Frontline Combo Vet er det eneste loppemiddel til både hund og kat, som har effekt på alle stadier af loppens livcyklus. Indholder fipronil, som dræber voksen lopper samt S-methopren, der forhindrer klækning af æg. Virker også på skovflåter.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-09-10 18:49

Ok, jeg har lige læst et middel som kan sprøjtes direkte på hundens pels:

Midler mod loppernes æg og larver
Prelop antilarvespray
Dette er et middel, som kun virker på loppernes æg og larver. Midlet er uskadeligt for både dyr og mennesker, da det kun influerer på loppens udvikling. Midlet fås som spray og kan sprøjtes både i omgivelserne og på dyrene. Desuden kan det uden problemer bruges sammen med midler, som virker mod de voksne lopper.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-10 18:51

Lige et ps

Husk også at gøre noget ved omgivelserne... f.eks vask af hundekurve/børster og hvad de ellers er i nærheden af og som kan tåle at blive vasket... har du noget legetøj e.lign som ikke kan vaskes, så kom det i fryseren

Og sidst men ikke mindst, husk at forsætte med drypperiet, ellers bliver du aldrig de møjdyr kvit...

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-09-10 21:52

læs og lær_ før i køber LEGETØJ
hvad med at spøge din DYRE læge...?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-09-10 21:53

Lopper lever ikke på dyret så shampoo duer ikke. Det er til lus.

Køb loppemidlet til at komme i nakken af dyret, et sted hvor den umuligt kan komme til at slikke , og heler ikke kan komme til at klø med moten. Det breder sifg så i huden og i blodet så lopperne dør når de hopper på dyret for at suge blod.

Lad være med alt det matas spray, det er ikke farligt for lopper, men kun skadeligt for dyr og mennesker.

Kommentar
Fra : morodi

Dato : 05-09-10 18:46

Bayvantic er det eneste der virker herhjemme, så det ryger i nakken på alle 5.
Husk at hunden, ikke må komme i vandet, eller i bad min 3 dage efter, at det er kommet på. Det gælder vist for alle loppemidlerne.