/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Musik begynder ved stand-by
Fra : Asbjørn2
Vist : 822 gange
100 point
Dato : 04-09-10 00:00

Har lige købt en ny ACER stationær computer med Windows 7.
Når maskinen går i dvale / stand-by starter den pr. automatik med at spille en musikstump, og den samme musikstump gentages så i 5-10 minutter inden den stopper af sig selv. Hvis man rører musen under afspilningen, så stopper lyden med det samme. Lyden afspilles med den styrke som lydstyrkekontrollen blev efterladt med ved sidste afspilning af. f.eks en lyd CD, så det kan i visse tilfælde være ret højt.
Er der nogle der ved hvor og hvordan jeg slår denne funktion af musik fra ??

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 110 point
Dato : 04-09-10 00:29

Hej Asbjørn2
Vælg Lyd i kontrolpanelet. Under fanen lyde kan du ændre lyden ved slumre til fjerne afspilning af lyd ved dvale. Hvis det ikke hjælper, så prøv at finde den samme lyd som når du sætter på dvale i en af de andre og slå dem fra enkeltvis. Så skal du nok finde den.

Mvh
CiViC

Godkendelse af svar
Fra : Asbjørn2

Dato : 05-09-10 21:03

Tak for svaret CiviC.
Jeg har nu prøvet en 4-5 gange og lade computeren gå i dvale, og nu er der fred og ro. Dejligt, for det kan jo redde en velfortjent middagssøvn, og det er jo "ikk' så ring' endda".
Du gav mig kompasretningen til at finde stedet hvor der skulle sættes ind, så du har fortjent dine point.
Hilsen Asbjørn2

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 06-09-10 20:44

Det var så lidt