/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Filmredigeringsprogram
Fra : marc43
Vist : 3301 gange
100 point
Dato : 02-09-10 20:17

Jeg leder med lys og lygte efter et program, hvor jeg kan redigere mine digitale privatfilm i mov-format.
Der er rigtig mange sider derude, der skriver Free software eller Free download men når man så har installeret programmet viser det sig alligevel, at det kun er en prøveversion med vandmærke på filmen eller også konverterer de kun for en kortere tid.

Er der nogen, der kender et program, der er gratis og godt? Jeg har prøvet Windows eget program, men var ikke tilfreds. Har også prøvet Videopad videoeditor. Det er faktisk et rigtig godt program, men det komprimerer til en for dårlig kvalitet. Et eksempel er en film på 10 gb, der komprimeres til avi til 2 gb. Det må jo gerne fylde disken ud til 4,7 gb.

Jeg leder ikke efter programmer i googler for det kan selv finde ud af og næsten alle er ikke gratis selv om de skriver, at de er gratis. Så er de enten med varemærke, for en begrænset periode eller man kan kun bruge max 30 sek. Jeg taler om nogen, der har erfaring med gode programmer.

Accepteret svar
Fra : CharlotS

Modtaget 110 point
Dato : 02-09-10 20:28

Dit spørgsmål kan jeg ikke svare på, men håber meget at der kommer et godt svar, det ville jeg også gerne vide.

Men måske er der noget denne timestopper kunne bruges til
http://cando.dk/tip21127.aspx

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 02-09-10 20:30

Hvis det virker, så giver det da uanede muligheder

Kommentar
Fra : kasper_lk

Dato : 03-09-10 07:34

Microsoft kører iøjeblikket beta på den nye version af deres Live Essential, og derved også Live Movie Maker.
Jeg har ikke prøvet det, så skal ikke kunne sige om det er bleve meget bedre, men jeg tror du får svært ved at finde andet gratis der er bedre.

http://explore.live.com/windows-live-essentials-beta

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-10 10:38

Til film bruger jeg Pinacle 14 til Ca. 500 kr.
Det program kan det meste.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-09-10 13:05

Citat
komprimerer til en for dårlig kvalitet. Et eksempel er en film på 10 gb, der komprimeres til avi til 2 gb. Det må jo gerne fylde disken ud til 4,7 gb.

kender ikke til mov-filer
men at den bliver krympet til 2gb
betyder ikke altid en forringelse
at den skal fylde en dvd op, det kan du bare lade
dit brænderprogram ordne
men det kan gå ud over kvaliteten

selv bruger jeg dette, kan meget mere end de fleste
og især dobbelt så hurtigt at arbejde med
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/te4xp_feature.html
hvis du bare skal klippe en film kan du bruge
http://www.formatoz.com/

Kommentar
Fra : sipule

Dato : 03-09-10 14:39

Jeg redigere selv film, og windows movie maker er faktisk bedre end man tror, man skal bare lære det at kende og udforske alle dets muligheder. og ellers er der Pinacle studio, det er et rigtig godt redigeringsprogram, men det koster dog penge.. ellers har jeg ikke rigtig andre jeg kan anbefale jeg selv har prøvet :)
Held og Lykke med at finde et godt et.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 03-09-10 17:34

Sipule: Windows movie maker er skam et rigtig godt redigeringsværktøj. Problemet er bare, at det gemmer i wma format, så de kun kan afspilles på computeren. Ellers så havde den været mit første valg.

Spam-free: Er det gratis versionen du bruger?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-09-10 18:47

Citat
Problemet er bare, at det gemmer i wma format,

så konverterer du 'bare' formatet om til det der passer dig bedst,
her er et lille udvalg at starte med,.. (ved ikke hvilket format du ønsker)
http://dk.malavida.com/s/video-convert

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 05-09-10 20:40

Tak for svaret CharlotS.