/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Bruge excel tal + grafer i Powerpoint
Fra : xkraelx
Vist : 1176 gange
40 point
Dato : 31-08-10 08:29

Hej,
Mit spørgsmål går i al sin enkelthed ud på, om det er muligt at trække tal og grafer fra Excel, således når disse opdateres i Excel, så opdateres grafer automatisk i Powerpoint også. Jeg ved det kan lade sig gøre i Word, men kan det eventuelt lade sig gøre i Powerpoint også?

Sagen er den, vi benytter os af et KPI anlæg på min arbejdsplads, hvor vi løbende ( en gang dagligt ) skal opdateres i, hvordan vi står sammenlignet med sidste måneds omsætning og sager.

Håber det giver mening, ellers fyr løs - Så skal jeg nok svare så godt jeg kan.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-10 08:43

ALLE filer der henter data fra andre filer opdateres automatisk når disse andre filer ændres.....

Så simpelt er det....

Men godt du fandt Kandu - her er hjælp til alt

Velkommen

Kommentar
Fra : xkraelx

Dato : 31-08-10 08:47

Ironien er jeg faktisk har en gammel bruger herinde, men jeg forsøgte at få genoplyst mit brugernavn og adgangskode, dog uden held :( - Så måtte genoprette mig selv. Den skriver også at mit mobilnummer er kendt i systemet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-10 09:00

Citat
men jeg forsøgte at få genoplyst mit brugernavn og adgangskode, dog uden held

Ja - det ville da også være skidt hvis BEGGE dele uden videre kunne oplyses

Kommentar
Fra : xkraelx

Dato : 02-09-10 08:27

Slet ingen bud på denne? :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-10 09:44

Jamen det har du da fået

Hvad er problemet

Kommentar
Fra : xkraelx

Dato : 02-09-10 11:00

arrh, haha - Sorry - Jeg vil burde nok have skrevet, det ville være rart med lidt mere konkret hjælp.

Jeg arbejder i Office 2007, det eneste jeg kan er at kopiere selve selve grafen fra excel over i powerpoint, men så integreres den ikke, kopieres blot som billede.

Min idé er jo den fast skal opdateres, når jeg opdaterer excel-arket :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-10 12:12

Jeg tror slet ikke PP kan hente "løbende" data fra andre filer....

Det er jo beregnet til præsentationsvisning hvor andre filer måske slet ikke er tilstede.....

Så desværre - tror ikke det er muligt..

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 40 point
Dato : 04-09-10 00:20

Hej xkraelx

Du gør følgende:

1. Lav din tabel i et excel-ark. vælg tabellen og tryk ctrl+c (højreklik og vælg kopier)
2. Åben din powerpoint. Vælg fanen "Startside"
3. Klik på pilen ved "Sæt ind"
4. Vælg "Indsæt speciel"
5. Vælg "Indsæt kæde"
6. Flyt tabellen til der hvor du vil have den.
7. Gem din powerpoint.

Næste gang du åbner din powerpoint, vil du blive spurgt, om powerpoint skal hente de nyeste oplysninger (Hvis din sikkerhed er sat til default. Ellers vil den muligvis opdatere automatisk eller slet ikke, hvis du har ændret i sikkerhedsindstillingerne)

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 04-09-10 00:22

Det samme gælder hvis du vil have nogle celler vist i powerpoint

Godkendelse af svar
Fra : xkraelx

Dato : 15-09-10 12:34

Tak for svaret CiviC.

Det varl ige præcis det jeg manglede :)

Kommentar
Fra : xkraelx

Dato : 15-09-10 13:08

et tillægsspørgsmål, kan man i forlængelse af CiViC's svar gøre således at Powerpointen automatisk opdateres, hvis den nu kører hele tiden som den gør hos mig.