/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel dato ?
Fra : CharlotS
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 29-08-10 23:30

Hej

Jeg sidder og arbejder med Dato i Excel, og bruger heftet KnowWare Start med Excel.

Det ser ud til at der for hver dato findes et tal, et serienummer for datoer, startende med 1, som svarere til den 1. januar 1900, hvorfra der tælles op. Og fx. 30.marts 1996 har serienummeret 35154.

Angiveligt skal man skrive et serienummer i et datofelt og klikke Retur, hvorefter Excel svarer tilbage med den dato som hører til tallet, MEN HVORDAN GØR MAN DET DEN ANDEN VEJ ?

Altså hvordan finder man tallet, altså serienummeret til en given dato uden at skulle tælle og sjusse sig frem ?

Jeg har scannet siden fra heftet hvor det er beskrevet, men kan ikke få peecee til at virke, så foreløbigt har jeg ikke noget link.

Håber at nogen kan hjælpe mig med mit spørgsmål. På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : susanne72

Modtaget 110 point
Dato : 29-08-10 23:36

Du skriver datoen i en celle og formatterer den til "tal" i stedet for "værdier" eller "dato" som den formentlig står til som standard.

Hvis ikke du har muligheden i menubjælken så gå via højreklik på cellen og "formater celler".

Mvh Susanne

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 30-08-10 00:06

Super duper, nu gør den det jeg vil

Tusinde tak for hjælpen

Nu er det næsten muligt at lave sin egen kalender

Godkendelse af svar
Fra : CharlotS

Dato : 30-08-10 00:06

Tak for svaret susanne72.