/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fundament til redskabsskur
Fra : BerndJ
Vist : 3287 gange
100 point
Dato : 29-08-10 19:13

Har hos Jem & Fix bestilt et redskabsskur i træ (200 x 200), som skal stå på græsplanen i haven. Er i tvivl om soklen (som ikke følger med) ??? - Er det en idé at bruge Funder-blokke som fundament ??? - Eller trykimpregneret pæle (80 x 80) ?? - Eller ... ? - OG: skal der støbes ??
På forhånd tak for hjælpen!

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 29-08-10 19:22

Jeg ville nøjes med punkt fundament, en beton klods i hvert hjørne som skuret skrues fast på, i byggemarkedet kan du købe tyndevæggede rør, enten runde eller firkantede og bruge som støbeform, grav et hul og sæt røret ned i hullet, fyld beton i op til det niveau du vil have skuret i, husk waterpas så højden bliver ens på alle 4 beton søjler, en diameter på over 30 centimeter ville jeg vælge

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-08-10 19:24

Er det dette skur :
http://www.jemfix.dk/jemfix/web/Static.nsf/va_page/DKST00699
Hvis der er bund i skuret vil der sikkert følge lægter med til at opstille på, ellers ville jeg lægge et areal med fliser at opstille på.
Hvis det står på et blæsende sted ville jeg så montere ankre i hjørnerne, med trækbånd, som kunne fæstnes i væggen indvendig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-08-10 19:25

Sådan var mit drivhus fastgjort, sokkel søjlerne og hjørnerne af huset står stadig, resten blæste væk nytåret 2005

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 29-08-10 19:39

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-08-10 19:54

Selv tak - jeg håber du bliver glad for løsningen