/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Parabol antenne....
Fra : axelbjarne
Vist : 1928 gange
100 point
Dato : 29-08-10 08:07

Pludselig forsvandt signalet på min parabol antenne...jeg har normalt Astra 19 grader øst, til de gratis tyske kanaler....men sådan uden videre, forsvandt signalet...når jeg prøver at fange det igen, får jeg arabiske kanaler ind..uha.
Jeg tænkte på, hældningsgraden på en sådan antenne - jeg bruger 30 grader...men er det den rigtige?

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-08-10 08:20

Har du set her:

http://www.viasat.dk/Installation/Installation-af-parabol-og-digital-TV-box/menu-id-452.html

Hældningen er forskellig afhængig af, hvor i landet, du bor:

http://www.dishpointer.com/

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 29-08-10 08:28

Når jeg taster 5600 Faaborg, Denmark ind, får jeg resultatet -14, 8 Grader...???????????

http://www.dishpointer.com/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-08-10 08:39

Jeg får dette frem, har du husket at vælge Astra?
http://peecee.dk/upload/view/263955

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 29-08-10 08:43

Det kan jeg bedre gå med til 26,6 grader... - den har virket upåklageligt i flere år, men igår, forsvandt signalet uden nogen påviselig grund...måske er det simpelthen reciveren der er kaput...

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 29-08-10 08:50

Citat
måske er det simpelthen reciveren der er kaput...

Det kunne jo os tænkes, så'n noget holder jo ikke evigt

Det kan vel os være LNB, dimsen der sidder i parabolen

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 29-08-10 08:51

Tak for svaret Klaudi. Og det er lykkedes mig, at få mine kanaler ind igen...jeg ser mere tysk TV end jeg ser dansk...

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-08-10 08:53

Lige lidt tanker..
Når du får siganal, mår du får det fra satelitter der ligger i samme bane...

Så det kan være så simpelt at det er spændingen til polarisering af signalhoved der mangler.

Så den kanal du får er samme kanal bare lodret vandret.

Hvis du finder kanallister for satelitterne, kan du se hvilket signal du får i stedet for det du har indtastet data til.

Vh Ben

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-08-10 08:57

Okay, hvis du har indstillet parabolen korrekt (Klaudi's indtastning ser mere rigtig ud - jeg gætter også på, at du har glemt at vælge Astra), så kan du jo undersøge om din tv-box er opdateret med den nyeste software. Som Viasat kunde ved jeg, at det kan drille. Vi havde lignende problemer sidste år, men det hjalp at opdatere med nyeste software.

For hjælp til dette, så kan du se her:
http://www.viasat.dk/Kundeservice/Digital-TV-box-–-Problemer-med-din-box-Viasat-hjalper-dig/menu-id-129.html

Du skal finde den box, du har og så følge vejledningen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-08-10 10:41

velbekommen