/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
3 kg's Suppehøne
Fra : millebi
Vist : 6047 gange
50 point
Dato : 29-08-10 00:38

Tartelet-krise i det lille hjem - hvor får man fat i en suppehøne?

Jeg har været rundt, de steder, hvor jeg plejer at købe, og de fører ikke suppehøns længere. Er der nogen, der ved hvor i dagligvarehandlen man kan købe 'rigtige' suppehøns - altså dyr i 3 kilos klassen?
....og nej, en kylling er bare ikke det samme ;)

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 29-08-10 01:36

Prøv at finde en gårdbutik hvor de sælger æg. De steder er de ofte villige til at ofre en høns, hvis nogen mangler en god suppehøne.

Men husk at en "rigtig" suppehøne fra landet, skal koge 2½-3 timer før den er mør - jeg taler af erfaring. De suppehøns man køber fra en butik er ikke så gamle som en "rigtig" land suppehøns. Der er stor forskel i smagen, og så har hønen fra landet haft det bedre - jeg taler stadig af erfaring.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-08-10 02:17

Måske kan du finde en her http://www.landkoeb.dk/ i det område du bor.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-08-10 08:16

Igen mangler vi oplysninger om, hvor I landet, vi skal søge? Bor du på Bornholm? Nordjylland, Sydsjælland?

Nå, men ind imellem kan man finde høns på nettet. F.eks. her:

http://www.dba.dk/hoens-8-stk-suppehoens-saelg/id-66796805/

Har du forsøgt at spørge din lokale slagter, om han kan skaffe en hjem til dig?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-08-10 01:13
Kommentar
Fra : millebi

Dato : 31-08-10 17:24

Jeg bor i Odense - så der er i forvejen lidt langt til landbutikkerne

Irma har jeg ikke forsøgt

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-08-10 18:16

Odense - ja, det gjorde det let nemmere at hjælpe dig

Har du prøvet her:
http://www.caroline-online.dk/cm125/

Selv om hun ikke lige har suppehøns på hjemmesiden, så forsøge at ringe til hende. Jeg er ret sikker på, at hun kan hjælpe dig.

I øvrigt kan denne side måske være til inspiration for dig:
http://www.frilandsgaarden.dk/

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-09-10 14:46
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-09-10 15:00

suppehøne dybfrost 1100 g 20 kr. REMA 1000 fra 5. sept. godt nok lille, så du skal nok blot holde øje med tilbudsaviserne og slå til, når hønsene er der!