/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
ISKAFFE
Fra : skattekat
Vist : 2107 gange
20 point
Dato : 07-05-03 12:39

Er der ikke en der har en god opskrift på iskaffe, gerne uden alt for mange kalorier ? Det man kan købe i butikerne koster det hvide ud af øjnene og er som regel for sødt efter min smag.

"skattekat"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-03 12:41

1 del kold stærk kaffe eller espresso
2-3 dele kold mælk
Sukker efter smag
Isterninger

Sådan gør du:
Hæld kaffen i et højt glas. Bland mælk, sukker og isterninger i og rør grundigt rundt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-03 12:42

NB:
Energiindhold: 565 kJ
16% Fedt
68% Kulhydrater
16% Protein

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 30 point
Dato : 07-05-03 12:45

Iskaffe
og slankeudgaven

2 1/2 dl skummetmælk eller minimælk
ca. 1/2 tsk flydende SØD
1 tsk instant kaffe
1 tsk kakao (helst Valrhona)
8-10 dråber nougatessens (kan undlades)

Mælken fryses ned ca. 1/2 time, og blendes med de øvrige ingredienser og smages til.

Kommentar
Fra : theking

Dato : 07-05-03 13:09

Iskaffe, som vi kan lide den.

2 dl minimælk
1-2 tsk. kaffepulver (alt efter smag og behag.)
1 tsk. sukker
1 tsk. vanilla pulver
Isterninger.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 07-05-03 14:24

Det iskaffe man kan købe smager da ganske forfærdeligt..tror da jeg vil prøve en hjemmelavet istedet.
Sus

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 07-05-03 15:36

Har lige prøvet CLAN og theking's opskrifter, og efter min smag er CLAN's gelt klart den bedste (slankeudgaven)...
Men tror nu at jeg holder mig til mine 8 ramme Lipton ICE TEA

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 07-05-03 15:59

jeg plejer at tage et stort kaffeglas - der kan tåle varmt vand -
en tsk neskaffe i og hæld lidt varmt vand til at opløse det med - fyld isterninger i og herefter mælk - brug skummetmælk hvis det ikke skal være for fedt - det er bare godt på en varm dag - og så kan man jo selv vælge om der skal sukker i... det gør jeg aldrig men..... smag og behag....
good luck

Godkendelse af svar
Fra : skattekat

Dato : 08-05-03 14:54

Tak for svaret CLAN.