/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hjælp til Power Point
Fra : mikmeier48
Vist : 936 gange
500 point
Dato : 28-08-10 09:48

Jeg håber på hjælp med et STORT problem jeg har i Powerpoint.
Jeg skal lave et foredrag i programmet. Det har jeg ingen problemer med, men det kræves at man skal kunne se egne noter på computeren, samtidig med at præsentationen vises på storskærm - uden noter. Håber der en der kan guide mig hen til dette.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-08-10 09:59
Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 28-08-10 12:04

Det gav ikke lige det ønskede svar, for det at oprette og udskrive har jeg ingen problemer med. Det har jeg ingen problemer med, men det kræves at man skal kunne se egne noter på computeren, samtidig med at præsentationen vises på storskærm - uden noter!!!!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-08-10 12:15

Hvilken version af Powerpoint?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-10 12:28

Det tvivler jeg på er muligt uden at køre 2 forskellige shows - en med noter og en uden - altså 2 maskiner der er synkroniserede.

Præsentationen på en stor skærm er jo en kopi af det du selv ser på komputeren og derfor er VISNINGERNE ens....

Så den nemmeste løsning er helt klart 2 notebooks med samme fil men forskellige visninger.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-08-10 12:48

Det er vist ikke så svært...

Du kan køre din præsentation på din fremviser som disasshow og have din præsentation i design layout på din Bærebare - SAMTIDIG

Dette styres via menulinjen hvor du vælger fane Diasshow - ude til højre, vælger du hvilken skærm der skal vise dit diasshow.

Det er prøvet i praksis

Du skal blot have tilsluttet din fremviser så den køre som selvstændig skærm og ikke bare viser dublet af dit eget skrivebord.

vh Ben

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-08-10 12:51
Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 28-08-10 20:47

det er version 2007

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-08-10 20:56

Har du prøvet - det jeg skriver...

Det kan inden du kommer til fremviseren, bare prøve med en anden ekstern skærm.
vh ben

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 29-08-10 09:34

Hej Benjamin.
Jeg har ikke afprøvet det, for som jeg læser det kræves der 2 computere og det jeg er ude efter er med kun en. Jeg har set det fungere, så jeg vil lade spørgsmålet være åbent lidt endnu.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-08-10 11:25

Nej der skal ikke 2 computere.

Bare en er nok, da din PC kan køre 2 skærme.

Jeg bruger skærmen på min bærebare til at køre mit slide show med noger og det hele - og fremviseren er blot sat til som ekstraskærm, på samme PC og denne køre pærsentationen helt som normalt (uden værktøjslinjer noter mm...)

Det er helt problemfrit med en PC.

vh Ben

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-08-10 16:01

Og ellers må du gå til den "lavteknologiske" løsning, og have dine noter på PAPIR

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 31-08-10 07:16

Hej Benjamin
Nu nærmer vi os det jeg gerne vil, men jeg må indrømme at jeg behøver lidt hjælp til opsætningen af min pc. Derfor håber jeg, at du evt. vil sende mig en vejledning i hvorledes du gør det, helst med noigle Print Screen.
Du kan sende dem til mikmeier@mail.dk
PÅ FORHÅND ET STOOOOOOOOOOOOOOOOOORT TAK!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-08-10 08:43

Først skal du lave opsætningen til dine skærme.
Så du udvider det skrive bord over 2 skærme.

Dette gør du under indstillinger for skærme, og det er lidt individuelt hvordan dette gøres på din PC.

Når det er gjort hat det et stort skrivebord, hvor du kan flytte objekter fydende imellem de 2 skærme....

Når dette virker, skal du starte power point og vinde din præsentation....

Herefter skal i "ribon" afsnit (der hvor du har værktøjer i toppen) vælge fane Diasshow (Den hedder vist blot Slideshow i den engelste) - ude til højre er der et område der omhandler skærm/monitor, her vælger du hvilken skærm der skal vise dit diasshow / slideshow.

Vh Ben

Kommentar
Fra : sipule

Dato : 03-09-10 15:33

det tror jeg desværre ikke er muligt. du bliver nok nød til at have stikordskort eller sådan noget?