/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Boot
Fra : SKELMOSE
Vist : 608 gange
100 point
Dato : 28-08-10 06:41

En af mine PC spørger efter et boot media eller en boot device i det føtste billede der kommmer frem. Er det ikke en boot CD jeg skal bruge, og hvordan laver jeg sådan en?

Mvh
SKELMOSE

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-08-10 06:47

Det skyldes at den ikke kan se en harddisk at starte op fra..
Så spørgsmålet er hvad du vil..
- Du kan geninstallere med en operativsystem cd windows/mac/linux (overskriver data på den disk der måtte sidde i maskinen)
- Hvis der er data du skal bruge på den/de diske der sidder i maskinen, så skal du have dem ud af maskinen, sætte ny disk i maskinen og installere på den, derefter skal du finde ud af hvordan du får dine data ud af den/de gamle diske.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-08-10 06:59

Inden du begynder på den helt store operation, skal du kontrollere at bios er rigtig indstillet til harddisken .
En anden mulighed er lige at tage harddiskens kabel af og på i begge ender. Det kan give bedre kontakt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-10 07:41

Og endelig kan det være noget så simpelt som en CD/DVD du har GLEMT at "pille" ud af drevet...

Skulle det være tilfældet kan dette rettes i bios så det ikke sker igen....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-10 12:49

Eller den har diskettedrev og der sidder en diskette i.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-10 12:50

På nyere comp. kan også en noget USB grej lave det nummer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-08-10 14:46

Hvis det er en boot menu der kommer frem kan du så ikke vælge harddiske som boot-device?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-10 22:40

Citat
Er det ikke en boot CD jeg skal bruge
nej du skal bruge en harddisk med et styresystem på, der er sket eller andet med din harddisk hvis de andre muligheder som er nævnt kan udelukkes: ingen CD i CD drevet og ingen diskette i diskette drevet

Godkendelse af svar
Fra : SKELMOSE

Dato : 11-09-10 19:36

Tak for svaret o.v.n..

Mvh
SKELMOSE