/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bankelyd
Fra : DISKEN_revised
Vist : 923 gange
84 point
Dato : 27-08-10 21:00

Min MC har fået en? lille bankelyd
og det KUN ved bestemte omdrejninger
-----

JEG ved, det ikke er ventilerne der banker på
eller bliver for VARME.
--
Jeg har til tider MEGET svært ved at starte den,
efter 50km eller mere på vejen/ med 180km
så er der ALTSÅ meget kompression på dyret
(men også kun når den bliver varm, man kan høre det)
den har masser af olie ?
og den bruger det heller ikke/
5000km og den skal måske have en kvart liter

Jeg har før haft samme problem med en
GAMMEL Honda CD 50
hvor den bankede stemplet i stykker/ krydspinden
der havde for meget frigang__
__________

MEN
hører gerne fra andre der kender lidt til DET.
Kan det være olie-pumpen???
den er ikke lige til at komme til, uden for meget arbejde.

ingen slør i knast akslerne eller kæden

GODE råd



 
 
Kommentar
Fra : DISKEN_revised


Dato : 27-08-10 21:03

motoren ?? skulle ikke have kørt mere end MAX 50,000 km
hvor jeg selv har kørt de 20,000km/ indefor 1½ år.


Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 27-08-10 21:11

Hastighedsbestemt bankelyd kan være lille uballance.
Men er det under accelleration eller konstante omdrejninger..............hvor jeg måske også ville tænke på tændingsbanken.
Men det kan da være oliepumpen som måske "flyder" ved høje omdrejninger.

Det var lige et par idéer uden den store forstand.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised


Dato : 27-08-10 21:30

Citat
Det var lige et par idéer uden den store forstand.


Aner sgu heller ikke hvad det er __ DERFOR
Citat
Hastighedsbestemt bankelyd kan være lille uballance.
Men er det under accelleration eller konstante omdrejninger..............


Ubalance ? = mig eller

Og som NÆVNT = ved et vist antal omdrejninger
OG DE er små/ 3 die gear gennem by/ næsten tomgang

INGEN mislyde under / fra 0 - 200km
men kun bestemt omdrejnings moment
og aldrig når den får gas/ tager gas af_ kun når den løber = med samme omdrejninger
UDEN belastning

BTW: det kan IKKE høres når den står på støttefod
så spinder den som en MISsssssssssssssssssssssssssssss


Kommentar
Fra : DISKEN_revised


Dato : 27-08-10 21:32

Citat
BTW: det kan IKKE høres når den står på støttefod
så spinder den som en MISsssssssssssssssssssssssssssss


Men der kan den jo ikke stå og FISE...
Så ud i det BLÅ


Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 27-08-10 21:58

Citat
og aldrig når den får gas/ tager gas af_ kun når den løber = med samme omdrejninger
UDEN belastning

"Det lyder som differentialet på en gammel Opel"................. altså måske et tandhjul som ikke sidder stramt nok i noten og derfor kan rykke lidt.
For din kæde~tandhjul er vel ikke slidt så kæden ikke længere passer helt i tænderne.

Jeg tænkte nu mere på uballance i krumtap/stempel - men ved de lave omdrejninger er det ikke det.

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 27-08-10 22:05

Nede i nærheden af Nürnburgring har jeg lige set en del cykler med masser af bankelyde............
Der har nok været løb på ringen. Der var nu ingen som ville køre om kap på de små veje - så vi kørte bare videre i citronen.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised


Dato : 27-08-10 22:13

Citat
Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål


Citat
"Det lyder som differentialet på en gammel Opel"................. altså måske et tandhjul som ikke sidder stramt nok i noten og derfor kan rykke lidt.


Øhhh:______________ Opel VS SUZUKI

men du har sgu nok RET___ hvor er håndgearet/ stangen __ HENNE



Citat
Jeg tænkte nu mere på uballance i krumtap/stempel - men ved de lave omdrejninger er det ikke det.


Var det et spørgsmål???
Syntes nu ellers mit `? gik i samme retning >enten bankelyde _ eller intet<

Jeg har som nævnt haft en 4 takter/ 50ccm
som havde samme lyd_e og brændte stemplet af
det var dog indenfor 20km/ med banke lyde´n
og den smed simpelthen bare stemplet
med masser af oprydning i motorblokken

Skal lige nævne, at jeg har været ude for det samme på en Yamaha BWS 50cc
DET, GIK bare endnu hurtigere/ 5 km og NYT + lejer og hvad man ellers skiller af
og FÅR SAMLET igen, UDEN for mange skruer tilbage.



Kommentar
Fra : DISKEN_revised


Dato : 27-08-10 22:14

Citat
Nede i nærheden af Nürnburgring har jeg lige set en del cykler med masser af bankelyde............
















Kommentar
Fra : DISKEN_revised


Dato : 27-08-10 22:24

Citat
Opel VS SUZUKI


hvis ?? der skulle være tvivl om en CYKEL og en CYKEL

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=suzuki+gsx+750+f&aq=0&aqi=g10&aql=&oq=suzuki+gsx&gs_rfai=&fp=d3b07c59c867b2e1

Kædetræk er der masser af__den holder SPECS for kæden
OG smøring af samme:
men FANDM__med den mis? lyd, om man tør køre i SMÅ gear
BTW: den bruger også masser af BENZ ved lave RPM

den skal gerne op på mellem 7-10000 rpm,
så kører den næsten 20km/l
men nede på 2.5 -7000 så smider jeg penge ud


KAN det være karburatorens VACUM? der BROKKER SIG
der er ikke almidelige gas-spæld på den
DE ÅBNER sig, først når der er SUG = VACUM
men det er altså besværligt at finde ud af _ når det ikke er
der? når den står stille?




Kommentar
Fra : dova


Dato : 28-08-10 12:52

Citat
ingen slør i knast akslerne eller kæden



Heller ikke sideslør i endelejerne ved knastakslerne, så "det hele" kan flytte sig sideværts og give bankelyde (en typisk "Suki-svaghed") ??

Citat
Og som NÆVNT = ved et vist antal omdrejninger
OG DE er små/ 3 die gear gennem by/ næsten tomgang


Eller også kan du bare ikke høre bankelyden ved højere omdrejninger = mere larm til at overdøve lyden

Citat
BTW: det kan IKKE høres når den står på støttefod
så spinder den som en MISsssssssssssssssssssssssssssss


Sidefod eller centralfod?
Evt. bankelyd fra sideslør et eller andet sted, kan enten forsvinde eller fremprovokeres når maskinen står på sidestøtten

Citat
KAN det være karburatorens VACUM? der BROKKER SIG


Det ka' det faktisk godt...især hvis lyden er der når MC'en sejslæber ved lav hastighed, hvor der måske burde være kørt i et lavere gear.

Problemer med karburatorerne kunne også forklare det alt for høje benzinforbrug..og at du har svært ved at starte maskinen når den er varm


Men svært at sige hvad det kan være når man ikke selv har hørt lyden....

Kommentar
Fra : DISKEN_revised


Dato : 30-08-10 21:55

Citat
Heller ikke sideslør i endelejerne ved knastakslerne, så "det hele" kan flytte sig sideværts og give bankelyde (en typisk "Suki-svaghed") ??

troede det var KAWA- der stod for den del af knasten + knæden..`````?'



Citat
Eller også kan du bare ikke høre bankelyden ved højere omdrejninger = mere larm til at overdøve lyden


altså ved at øge ??? effekten fra ??? 50 og så til 60km = måske 200 rpm
så meget LARMER jeg heller ikke
at jeg ikke kan høre det

Citat
Sidefod eller centralfod?

JO for pokker da, begge er velsmurte og
+ +

sidestøtten har jeg smækket ud så mange gange
men EN`` gang røg den tilBAWS_ og der lå jeg bare
TOTALT FLOWT__ men ikke på den jeg ahr NU
Og jo det hele er velsmurt
selv kæden klikke imod skærmen
og når jeg kører over et )børnehave-hump( så flyver jeg

----
Citat
Det ka' det faktisk godt...især hvis lyden er der når MC'en sejslæber ved lav hastighed


Den eneste der SLÆBER er mit gas-håndtag
det får ikke nok...






SUMMA_SUMMARIUM/ ikke et Dansk regnskab?

ANER DET SGU IKKE.

Selv har jeg gennem 2½ år på samme cykel, haft en mistanke
til den ene tændspole/
der er kun 2, og om jeg bytter om på diverse hjælper intet
(men sikkert bare en karburator der ikke smider BENZ nok)
da den _samme_ cylinder ALTID har haft et mærkelig tændrørs_farve
ALT er tjekket? ved et par MC forhandlere = ALTSÅ ikke lyden
og de har godkendt?? mere eller mindre, at den KUN
skal køres som det den ER, en / hidsig maskine

----------

og før i gaber over de hastigheder jeg fyrer af
så er det faktisk TILLADT
?

i DR...




Kommentar
Fra : DISKEN_revised


Dato : 30-08-10 22:00

Og det kan VEL ikke (bare) være ventilerne
der er indstillet DÅRLIGT af en LÆRLING
som også smider paste (flydende pakning) på en helt ny af disse.

Sidste år da jeg hente den (ikke nuværende problem)
der ville den heller ikke starte op?? ved værkstedet
+ den GIK helt vildt højt i tomgang.

Og den klagede jeg ikke over_
men kørte DIREKTE til en anden forhandler der lavede det
.

Stadig åben for en god knast/ raslen/ banken_ med det hele


Annuller spørgsmålet
Fra : DISKEN_revised


Dato : 10-09-10 03:27

?=?+? = 1 + 2 =?

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177416
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407859
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste