/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
HJÆLP husblas
Fra : frieda
Vist : 4538 gange
200 point
Dato : 27-08-10 10:00

Har én af jer en pakke husblas i huset?

Vær sød at hente den og fortæl mig:

Hvor mange blade er der i en pakke?
Hvor meget vejer de? Evt. pr. stk?

Jeg sidder med en dansk opskrift til Othello creme, men jeg er i Tyskland og har købt husblas her.

Har ALTID problemer med husblassen hernede.

Men denne gå SKAL jeg altså gøre det rigtigt, da jeg er igang med en Othellobryllupskage til i morgen.

HJÆLP mig, TAK

Helst så hurtigt som muligt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-08-10 10:01

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 210 point
Dato : 27-08-10 10:09

Hej!
Dr. Oetker husblas indeholder: 10 stk. og udenpå posen står der Nettovægt 17. gram.

Ønsker dig held med kagen!

MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : frieda

Dato : 27-08-10 10:13

Tusind tak, så skal der laves creme

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-08-10 10:14

Før i tiden var husbladbladene større end de er i dag. Jeg vurderer, at hvis der står 2 husblas i gamle opskrifter skal der 3 til i dag. Ellers kan man jo dele, som akle foreslår. Men i opskrifter står der altid antal blade husblas.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-08-10 10:21

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 27-08-10 15:00

Cremen blev super.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 30-08-10 18:27

Det blev i det hele taget den flotteste kage, jeg længe har bagt. Tog mig også et par dage, jeg må jo lave alt fra bunden.

Tak igen for hjælpen.