/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Trådløs mus
Fra : jensviggo
Vist : 628 gange
50 point
Dato : 27-08-10 08:25

Jeg har fået en trådløs af min nabo, men jeg kan ikke få den til at virke, batterier ok, skal den installeres på en eller anden måde den fætter?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 27-08-10 08:28

Du har fået en mus? Du har vel også fået den del der skal puttes i usb porten ikke (sender) ??? Hvis du har begge så er der oftest en lille knap på "sender" og på "mus" der skal trykkes på så de kan finde hinanden. Jeg går udfra at senderen er automatisk installeret da du puttede den i pc´en

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-08-10 09:45

har ikke fået en sender, kun mus, så jeg må over hækken igen tak

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 27-08-10 10:37

Hvis du har en trådløs mus med et lille USB stik
Sæt stikket i USB porten og tryk på den lille knap på undersiden af musen.

Er det en med USB ledning og en modtager skal du først trykke på knappen under modtageren og så på knappen under musen.

Virker det ikke - skal der bruges en driver som ligger på den CD som hører til.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-08-10 10:42

jeg har ingen form for ledninger overhovedet, kun den"rene" mus, og det kan jeg ikke bruge ret meget til, min nabo kan ´godt få den til at virke, men han har ingen modtager, har været ovre at kigge, måske kan den være indbygget i noget andet????????????
fortvivlet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-08-10 10:52

Det kan jo også være det er en bluetooth mus og så kræver det du har bluetooth i din comnputer. Du må nok hellere lige spørge din nabo hvad slags trådløs mus det er.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 27-08-10 11:06

hvis det er en bluetooth mus, og du ikke har bluetooth i pcen. Så skal du have en bluetooth dongle. spørgsmålet er om det ikke så bedre kan betale sig at købe en ny mus.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-08-10 11:12

Hvis du adskiller musen, er der tit at usb-modtageren sidder i et sæde i musen, og den skal du så bare tage ud og sætte i dit usb på PCèn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-10 11:18

Ja - hvis det er Bluetooth - er en eks. Logitech trådløs mus (ca. 300 kr. ) billigere end en dongle.

Hvis det er en bærbar computer du har - er der så et symbol/knap der ligner et mærkeligt B

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-08-10 11:32

nu har jeg konfronteret naboen med problemet, og veg nærmere undersøgelse af skrivbordet, fandt vi da osse senderen, der ikke var tilsluttet usb, men det er den nu, så nu er alt ok, takket være jer.
tusind tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 27-08-10 11:33

Tak for svaret Eyvind. og god weekend

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 27-08-10 12:18

HMMM hvori adskilte Eyvind sig fra mit svar en time tidligere ??????????????????