/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Undertekster på DRK giver problemer
Fra : ambeck
Vist : 836 gange
100 point
Dato : 26-08-10 23:16

Vi har købt en lumatron digitalbox til vores TV i sommerhuset i Dagligbrugsen. i starten var der ingen problemer. Men nu kan vi ikke se programmer fra Kulturkanalen, hvis det er en film med undertekster. Billedet hopper heletiden ud til startbilledet - lumatron - og så tilbage igen til filmen et par minuter og så hopper det ud igen. Vi har kigget i brugsanvisningen og kigget efter alle måder at indstille på, men uden resultat. Hvad skal man gøre?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-08-10 03:42

Få den byttet eller pengene tilbage.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-08-10 08:54

det er en fejl i boksen. den skal byttes.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 27-08-10 11:51

Den fejl fik vi også på vores Lumatron. I vores Brugsen spurgte jeg, om den skulle sendes ind til reparation. Det var pengene retur, da de ikke mente, det kunne betale sig at reparere den.
Nu har jeg så haft problemer med en anden digital reciever Sagem i sommerhuset. Den melder hele tiden om antennefejl. Efter at have fældet et par træer og skiftet antennekabel skulle der ikke være mere, men den svigtede igen midt i en film. I frustration prøvede jeg med den defekte Lumatron. Begge viser 98% signalkvalitet og ca 50% styrke. Ingen problemer på de frie kanaler, men på DR K slukkede og tændte den igen og igen.
Hvorfor K kanalen giver problemer kan jeg forklare.
Måske andre ved mere om det?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-08-10 23:23

Vores digitale boks havde også problemer, men det klarede firmaet med en opdatering.

Det er noget med at Danmark ikke har lagt sig helt fast på hvilke frekvenser eller andet de vil bruge, så lige pludselig kommer der noget og så skal boksen opdateres. Det plejer at ske over antennen. Så prøv at opdatere jeres bokse.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 29-08-10 08:13

Det prøvede jeg også i håb om at det var der fejlen lå - desværre uden effekt. Meldingen stod på skærmen, der er ikke ny software!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-08-10 12:59

Da vi skulle have vores digitale boks opdateret var alle opdateringer slettet fra nettet. De var kun tilgængelige fra sidste år og til marts. Og vi kom først til sommerhuset i april. Men firmaet opdaterede den uden beregning, vi måtte bare undvære den i 10 dage.
Så det må da være et forsøg værd at kontakte firmaet.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 29-08-10 23:57

Tak til alle for Jeres gode indlæg. I mellemtiden har Jeg har i kvickly - de mente, det var antennesignalet, der var for svagt, men foreslog, at jeg henvendte mig til DR. Det har jeg gjort, men venter på svar fra dem. Jeg tror, at det er fordi DRK kører med mpeg4. Jeg har prøvet at lægge opdateringer på uden resultat. Og på vores pc med en haupauge-tuner virker det, så det er meget sært. Mon ikke det er en bytter?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-08-10 18:04

Jo det tegner til at være en bytter. Du har prøvet alt det der kan prøves, så en bytter