/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
KAN IKKE FJERNE PROGRAM
Fra : DADAY
Vist : 944 gange
33 point
Dato : 26-08-10 18:37

Hej med jer........

Jeg har et program der hedder: Antimalware Doctor - som starter op med scanning osv. når jeg tænder min comp - jeg er ikke intreseret i programmet, men kan ikke komme af med det.

Jeg har slettet det mange gange med Reg. Cleaner........ men det er der stadig - og jeg kan ikke finde det hvis jeg søger.

Et andet program der blir ved med at instalere sig selv ved opstart er: Photogallery, det kan jeg heller ikke finde - og fjerne, det er sk... irriterende... er der en der kan hjælpe mig.
Venlig hilsen
Flemming

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 26-08-10 18:46

Antimalware Doctor er et falsk antivirusprogram.
Der kan være lidt hjælp til hvordan du slipper af med det her>>>
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/78308/

Det næste er jeg ikke 100% sikker på.
Og jeg mener at Photogallery er noget der kommer sammen med nogle HP programmer. Man ser aldrig programmet, ikke før der er problemer, og du ser den popup som du omtaler.
Jeg kan ikke huske hvordan man får den væk, men det er muligt, for jeg har selv prøvet for et par år siden.

Mvh.
d.Buus

Accepteret svar
Fra : kivi

Modtaget 43 point
Dato : 26-08-10 18:54

prøv revo uinstal det plejer at klare eller også unlocker de er gratis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-10 18:58

Antimalware Doctor er et falsk sikkerheds program, det inficerer din computer i stedet for at rense den, jeg vil anbefale at du får renset din computer i et sikkerheds forum, enten Spywarefri eller Malwarecheck begge steder er det gratis at blive medlem og få ekspert hjælp:
http://www.spywarefri.dk/forum/
eller
http://www.malwarecheck.dk/forum/
opret dig som bruger på et af de nævnte fora og vær sikker på at computeren er ren.
Du bør ikke bruge netbank og lignende steder så længe din computer er inficeret.

Hvis du selv vil fjerne programmet og alle infektioner så læs her hvordan du kan bruge Malwarebytes Antimalware: http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-antimalware-doctor

Malwarebytes Antimalware er et godt og gratis program som kan finde næsten alt skidt, men jeg ville ikke turde bruge netbank før en ekspert i et sikkerheds forum har erklæret computeren ren:
http://malwarebytes.org/mbam.php
klik på den blå "Download free version" knap, den gratis kan lige så meget som købe udgaven

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-08-10 19:41

Du kan da sagtens fjerne et program
Lav en grundig formatering af din harddisk, så er dit program væk.
Sådan er det desværre man npår kører på en PC med windows.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : DADAY

Dato : 27-08-10 19:48

Tak for svaret kivi. Det ser ud tll at det fik has på Antimalware Doctor.
Det kommer ikke igen når jeg starter min pc. så jeg håber det er væk.

Hilsen Flemming
PS. Og tak til alle jer andre, for hjælpwen, og god weekend til alle