/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Har jeg ikke købet en USB PEN??
Fra : kipumi
Vist : 650 gange
50 point
Dato : 26-08-10 17:12

Sony Ericsson M2 Memory Stick USB Card Reader Red (270616500803)
Jeg har igen en dumt spørgsmål. Den ovenfor nævnte USB - ankommet for 1 time siden til £ 1.30 er det ikke en ganske almindelig USB pen - den er købt til at lagre banknøgler, digitalsignatur m.m. på. Men nu synes jeg ikke det virker osm det plejer med en pen, og blvie ri tvivl. Hvor kan jeg se, hvor meget den er på ??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-08-10 17:25

Citat
en ganske almindelig USB pen

og hvad er så lige det

det du har købt er en ganske alm usb kortlæser af de lidt bedre
hvis du ikke sætter et kort i den bliver det unægteligt lidt svært at gemme noget som helst

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-10 17:29

Citat
er det ikke en ganske almindelig USB pen

Jo - hvis du putter et kort i den

Citat
Card Reader

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-08-10 17:45

Det er en kortlæser til de små memory kort som bla. sidder i Sony Ericsson. Der kan du sætte kortet i og indlæse billeder mm. på din pc. Den går vel ind som et drev som du kan se i denne computer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-08-10 17:51

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 26-08-10 18:50

Jeg håber I får jer et gratis grin
Jeg troede, at det var en USB nøgle, hvor jeg kunne lægge noget ind på fra computeren !! - Men en kortlæser, hvadfor et kort skal sidde i den ?? - et kort fra et camara f.eks. ? men det jeg har passer ikketil denne kortlæser. Så dan er det når man ikke har forstand på det. Er dog glad for, a tjeg kun har givet godt et £ for den, måske kan jeg sælge den og tjene til portoen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-10 19:05

Citat
måske kan jeg sælge den og tjene til portoen

Så skal du være heldig at køberen OGSÅ er en der tror han har gjort et scoop

Idag har næsten ALLE comps. indbygget kortlæser....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-08-10 19:07

Usb er hverken til penne (brug en kuglepen) eller nøgler ( fås hod Ruko ).

Når man bruger den slags falske fjollede betegnelser, ved man ikke hvad man får. Det du har købrt er en usb tilsluttet kortlæser. Måske kan den også skrive på kortene, ellers er den ikke værd at gemme på.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-10 19:07

Citat
Jeg håber I får jer et gratis grin
nu du selv siger det du kan redde situationen ved at købe et kort til den http://www.mytrendyphone.dk/shop/sandisk-ms-micro-6815p.html
men læs nu det du har om den, måske er det ikke en adapter til M2 Micro kort men det tror jeg det er

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-10 19:09

Citat
M2 Memory Stick USB Card Reader Red
du skriver det selv, jeg så det bare ikke i første omgang, det er en kortlæser til M2 Micro kort

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-08-10 19:17

Skidt man lærer o.s.v.
gi igen ved lejlighed.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 26-08-10 19:39

Det er vistnok bedre at blive til grin - end slet ikke at blive noget

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-08-10 21:48

M2 er Sony-Ericssons standard for hukommelseskort til mobiltelefoner.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-10 11:06

Inden i griner alt for højt....................
Der findes faktisk USB kortlæsere med indbygget hukommelse.

Altså:
Der kan lægges data fra det læste kort ind i kortlæserens hukommelse (meorystick)
Der kan læses og skrives til både kort og indbygget hukommelse

Dog kender jeg ikke den omtalte kortlæser, og ved ikke hvad den kan.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 27-08-10 11:23
Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 27-08-10 15:21

Tak for svaret o.v.n.. Ja, det er da en ringe trøst - men jeg bliver jo klogere ved hver fejl, heldigvis. God weekend til alle. - jeg håber I er færdige med at grine

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-08-10 23:41

Tak jeg har en usb kortlæser magen til den på billedet som Marc43 viser, den fulgte med min seneste telefon og der er ingen hukommelse på den før jeg lægger kortet fra telefonen i