/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
import af billeder fra kamera
Fra : scootergrisen
Vist : 810 gange
100 point
Dato : 26-08-10 13:33

når jeg forbindet mit kamera til computeren har jeg sat windows til automatisk af importere dem og derefter slette billederne på kamera.

Men på kameraet hedder billederne IMG_3434.jpg eller noget i den stil men windows laver dem om til 001.jpg og 002.jpg.

Jeg mener at kunne huske en indstilling i windows hvor man kan vælge at den skal beholde de orginale filnavne men nu kan jeg ikke finde det.

Er der nogen der ved hvor jeg finder den indstilling i windows vista ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-08-10 13:40

- jeg ved ikke hvordan du har det med engelsk, men det står her:
Citat
If you want to customize the import settings, click the Options button. Now you can change the following settings: where to import the pictures (the default folder is Pictures - if you want another folder click on Browse and select or create that folder), the name of the folder (by default the name of the folder will be the date when the pictures are imported plus the tag you typed) and the file naming convention.

- fra: http://www.vista4beginners.com/Import-pictures-from-your-digital-camera?page=2

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-08-10 14:12

Hvorfor import ? jeg bruger flyt disse filer

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-08-10 14:45

- det er også meget nemmere... og de beholder fil-navnene...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-08-10 15:32

Når jeg sætter stikket i og billederne importeres så kommer der en boks i stil med denne:
http://www.vista4beginners.com/files/img/pictimp/pictimp3.png
Men det er ikke nogen Options til at trykke på.... hvordan får jeg den frem ?

Hvordan kan det være lettere at flytte filerne selv ?
Måden jeg gør det på er at sætte usb stikket i kameraet også bliver alle filerne fra kameraet kopieret til computeren og bagefter slettet fra kameraet... uden at klikke på noget.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-08-10 15:48

Nå jeg har fundet ud af det nu.

Det ser ud til at windows bruge windows billedgalleri til at importer med.
Windows billedgalleri er det program som standard bruges til at vise billederne med.
Så hvis man åbne det program og vælger Filer > Indstillinger > Importer så kan man ændre det der.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-08-10 20:20

I XP er der en boks til et flueben, hvis billederne på kameraet skal slettes.

Samtidig kan man vælge mappe og navn.

Kender ikke Vista.

Annuller spørgsmålet
Fra : scootergrisen

Dato : 31-08-10 19:23

fandt selv ud af det.