/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Genopladelige batterier
Fra : Fattig
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 25-08-10 17:04

Jeg er ude for at genopladelige batterier som anvendes i kamera ikke virker. Kameraet melder lavt strøm nivau/ udskift batterier, selvom disse batterier er opladet.

Hvor hurtigt aflader genopladelige batterier?

Hvor mange gange skal jeg regne med at disse kan genoplades?

Findes der et instrument der kan måle styrken i genopladelige batterier?

P.s.
Batterierne er hhv.: Uniross 2100 mAh og Philips 2450 multilife

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-10 17:09

Citat
Findes der et instrument der kan måle styrken i genopladelige batterier?

Ja

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-10 17:10

Citat
Hvor mange gange skal jeg regne med at disse kan genoplades?

Det er meget forskelligt. Fra ca 1.000 gange til nogle få 100

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 25-08-10 17:36

se under tips
giv dem engang overkill af strøm = volt

Accepteret svar
Fra : spam-free

Modtaget 60 point
Dato : 25-08-10 17:37
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-10 17:49

Tøm batterierne helt, sæt dem i en lommelygte og tænd.

Et kamera melder lav spænding ret hurtigt. Et batteri på 1,5 V lukker ned ved ca 1,2 V.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 25-08-10 17:58

Mål spændingen med et voltmeter. Kan fås i H&N for ca. 40 kr.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-10 18:04

Citat
Mål spændingen med et voltmeter. Kan fås i H&N for ca. 40 kr.

Skal måles under belastning.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-08-10 21:35

Kameraet skal være indstillet til opladelige elementer . Deres spændig er lidt lavere end engangelementernes, så kamerawet vil tro de er udtjente , hvis det er indstillet forkert.

De fabrikater du nævner er noget billigt bras med stor selvafladning. efter 1 uge uden brug er de ikke så meget bevendt.
Der er også en tilbøjelighed til at elementerne med meget hæ
øj kapacitet er sarte , ikke tåler et fald på gulvet før de får en indre "kortslutning" og selvaflader meget hurtigere.
Bare et af dine er dårligt vil de andre ikke gøre det bedre.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-08-10 07:33

[CITAT]Indsæt dit citat her[/Skal måles under belastning.
]

Men hvor stor belatning ? trækker du 1ampere og spændingen stadig er 1,3 volt vil jeg næsten gætte på tomgangsspændingen er ok 1,5 v, men hvis du kender til kurvesæt for de forskellige teknologier over spænding versus belastning versus tid er jeg meget interreseret i at se dem

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-08-10 08:07

Citat
Men hvor stor belatning ? trækker du 1ampere og spændingen stadig er 1,3 volt vil jeg næsten gætte på tomgangsspændingen er ok 1,5 v, men hvis du kender til kurvesæt for de forskellige teknologier over spænding versus belastning versus tid er jeg meget interreseret i at se dem

Du må vel stille spørgsmålet i egen tråd

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-08-10 08:18

Teil
der er korrekt med egen tråd men faldt lige over det og tænkte det vidste du nok.
over and out

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-08-10 10:12

I dette tilfælde er beslastningen fotoapparatet.
At begynde med belastningskurver kræver jo en større undersøgelse
med forskellige batterityper, det lader sig gøre.
Men et batteri i en laboratoriekopling med pc der tegner kurver, kræver mindst 24 timer
for retvisende resultat, gerne tre døgn.
1,5 V er ikke det bedste til et digitalkamera, de lukker gerne ned ved 1,2 V
Derfor er moderne kameratyper lavet til 7,5 V eller mere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-08-10 10:18

Jeg har et Kodak kamera der kører med 2 x 1,5 V batterier, noget
lort da de ikke holder ret længe før end de skal lades igen.
Det betyder en stor pose batterier når man er på fotosafari en hel dag.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-08-10 10:21

Display, zoom og autofokus er ting som bruger meget strøm.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 27-08-10 13:55

Tak for svaret spam-free.